Tisdag den 21 September 2010. Så de så!

Sitter och spanar på hockeyn lite halft. 3:e perioden mellan Modo-Luleå och det står 1-4 till Luleå :)
Annars då?
Jag och Wille har inte alls gjort mkt idag, men han börjar bli piggare så imorn blir det babysången så grabben får göra av med lite överskotts energi. På kvällen ska vi till Camilla, Amos och Fredrik på kalas :)

På torsdag ska jag, mamma och lilleman göra en road trip till Finland och spana lite, och vi kommer naturligtvis att slinka in på IKEA på hemvägen. Tror det är första gången jag inte har speciellt mkt som skulle behövas från IKEA men man kommer aldrig tomhänt därifrån.

Bla står detta på listan :

*Nya nattduksbord till vårt sovrum.


*En taklampa till innerhallen, eventuellt två?

*Två nya ljusstakar till köksbordet då Wille hade sönder en av dom jag redan har

 

och så lite ljus naturligtvis.

I övrigt är det inget jag behöver därifrånjust nu.

De mesta som ska köpas till huset när vi flyttar finns här i stan.
Helt ortoligt!? Brukar ju alltid ha värsta IKEA listan men inte denna gång :)


Vi har även hunnit med att vara och kolla på lite tapeter idag.

Måste hitta på nå roligt till Willes rum och jag har ju alltid vart inne på att göra nå "djungeltema" där inne, men eftersom att vi varken vill eller får sätta upp specifika barntapeter på väggarna så funderar jag på en tapet ur
Decor Maison Nature kollektionen som heter 2281 eller 2238.
Gå in och kika på www.decormaison.se om ni har lust och kommentera gärna vad ni tycker.

Det är ur denna kollektion som vi har hall tapeten i dags läget. Nr 2232.

Till fondväggen i vardagsrummet blir det denna fina tapet.



Sen funderar vi även på att lägga denna i hallen/innerhallen (det är ju ett gamalt hus så det kändes lite roligt med denna då)

Som sagt, kommentera gärna vad ni tycker och tänker:)

Nu ska vi lägga oss och se på film.
Grattis Grattis Luleå till segern mot MODO!


På återseende!


Kommentarer
Postat av: Lena Ekman

Lite om borden du planerar köpa. Min syster har dem och man får dra om skruvarna ganska ofta och det är inte särskilt stadigt. Hade tänkt köpa ett själv till vår läshörna men hon stoppade mig.



Snygga tapeter - ska själv komma mig iväg och välja men det blir Lulebos inte allt för upphetsande kollektioner.

2010-09-22 @ 08:00:19
URL: http://www.tyramyra.bloggagratis.se
Postat av: Elin

Av de två tycker jag 2281, den var lite fräschare än den andra, inte lika murrig. Den där tapeten som ni tänkte till vardagsrummet har vi i vardagsrummet :) Fin men jag är APless på den så den kommer att tapetseras över inom en snar framtid. Den med tidningar på var ju också lite rolig, hade nog blivit läckert i hallen! Har ni köpt eller ska ni hyra? :)

2010-09-22 @ 18:34:28
URL: http://risgrynet.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, jo den är jättefin! Men det går som inte att kombinera med vilka färger som helst :) Typ röd. Så alla mina andra ideer får som stå åt sidan så länge vi har den, annars blir det så rörigt. Kanske bara jag som tänker så, haha. Kommer att sätta en svart-vit tapet så småningom ist, lite lättare att kombinera.

Aha, kul med hus! Perfa när man har barn ju :)

2010-09-23 @ 21:19:44
URL: http://risgrynet.blogg.se/
Postat av: sofia

Gu va fin den undre tapeten var! vars har ni hittat den? vill ju oxå ha... är dålig på mönsterpassning med de finns ju alltid nån som kan hjälpa till ibland. tapetserar ni själv?

2010-09-24 @ 14:47:40
URL: http://tillbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0