Dag 1 avklarad

Idag var det inskolnings dag nr 1 för Wille och det har gått hur bra som helst.
Han har lekt på med både de ena och de andra, men  jag tycktes med skymta en liten ego kille mellan varven vad det gäller dela med sig av leksakerna haha.
Vi kom dit runt 9 tiden och sen knatade vi hem vid 11. Imorn ska han få stanna kvar och äta lunch också. Spännande att se hur det går.
Det höll på att bli kasarojska för oss imorse. Som alltid annars när man ska iväg nånstans på morgonen så väljer Wille att ta sovmorgon haha.
08.10 gick jag in till honom och försöker få liv i lill killen, men han grymta bara åt mig och vände sida hahah.
Öppnade dörren hans och drog ner täcket lite. Gick och klädde på mig själv, och ropa lite försökigt "Wille, waikiepaikie", men inte ett ljud hördes.
Fick lite små panik med tanke på att bussen gick 08.30. Men samtidigt ville jag inte bara slita upp honom för han har, precis som jag, världens sämsta morgon humör om det inte går till som det brukar.
Och vi kunde ju faktiskt ta nästa buss, men ville ha lite tid att spela på.
Så 08.25 vaknar killen till liv. Kastade på honom kläderna och kutade till bussen. Vi kom i tid, men ingen av oss han äta frukost haha. Eller ja, Wille käkade en vällingflaska vid 06.00 så han klarade sig faktiskt, men när vi skulle gå hem där vid lunch tid höll jag fan på att svälta ihjäl. Så vi vek av till Camilla och Amos och bjöd in oss på smörgås o the ;)
Tur man har snälla vänner hahah.

Nu ligger vi båda utslagna, Wille i vagnen och jag här på soffan. Det tar hårt på en att gå på dagis hahah
Ska snart börja med middagen så den är klar till Markus kommer hem så vi bara kan snabb käka, sen åka iväg.
Wille ska till mommo och vi ska till huset och spackla och slipa. Tror vi kommer hinna tapetsera i helgen. Markus skulle visst jobba över på Torsdag och Fredag vill man inte gärna stå med sånt.

Det blev för övrigt ingen av dom tapeterna till hans rum som jag skrev tidigare:(
Utan det får bli denna



Men det blir säkert bra. Då blir det grönt i form av andra detaljer :)

Nä, nu vill datorn ha mat.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: MrsEmma

Nej du, det kanske är lika bra att jag bestämmer själv! =) Vilken tur att det inte är du som ska gå på dagis! man hade nog inte pallat det, utbränd efter en vecka! =) Dagisfröknarna gör det bra =)

2010-09-28 @ 10:48:34
URL: http://mrsemma.blogg.se/
Postat av: Elin

Det kommer nog bli finfint! :) Kul att han börjat på dagis nu, det var så spännande första veckan minns jag. Både för mamma och Ella ;)

2010-09-28 @ 17:07:33
URL: http://risgrynet.blogg.se/
Postat av: MrsEmma

Dags för uppdatering! =)

2010-10-04 @ 17:37:50
URL: http://mrsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0