Hittade detta på någon sida

och efterom att jag gillar att fylla i sånt här så tänkte jag ägna mig en minut eller två till just det nu :)


När fick du reda på att du var gravid?
I November, M tyckte jag hade ALLA "symtom" för att vara gravid, medans jag tyckte att jag bara var påväg att bli förkyld.

Blev det en chock?
Oja, men en positiv sådan. Fanns inga tveksamheter i vilket beslut som skulle fattas.

Hur gammal var du?
22år.

Hade du mycket halsbränna?
Nä? Kanske 1-2 dagar på slutet, men inte mer.

Spydde du mycket?
Inget alls, Mådde inte ens illa.

Hade du mycket foglossning?
Nja, endel i början, men det gick över.

Ditt sf-mått som störst?
36cm kanske? Minns inte riktigt.

Har du fått bristningar?
Nope..

Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Kände på mig att det skulle vara en pojke.

Vad hoppades du på?
Att barnet skulle vara friskt, sen om det var en pojke eller flicka kvittade, men djup inne har jag alltid velat ha en flicka.

Gick du över tiden?
Ja, 4 dagar.

Födde du för tidigt?
Nope, enligt ultraljudet var jag beräkad 3/7, men enligt mina uträkningar 7/7 och mkt riktigt, min ängel föddes 7/7 :)

Hur var förlossningen?
Betydligt lättare och smärtfriare än jag hade förväntat mig. Lätt som en plätt ;)

Blev du sydd?
Tre ynka stygn.

Dragen med sugklocka?
Nope..

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Bm, sköterska, jag och M.

Hade du någon nära med dig?
M såklart!

Vilket bb födde du på?
Sunderby sjukhus.

Hur stor var bebisen?
4085g och 51cm.

Vad fick den heta?
Wille.

Var allting värt det?
Självklart! Kan inte tänka mig ett liv utan Wille. Det där med att vara gravid är kanske inte min grej, visst det var mysigt och så i början när allt var nytt, men jag höll på att bli tokig ju större jag vart på att inte kunna röra mig som vanligt..så njaa..föder nog hellre än att gå gravid i hundra år ;)
På återseende!

Kommentarer
Postat av: Pia - Mejas mamma

Yes, den går att vända. Den har ju fullt liggläge så barnet ligger ju bra. Det är handbroms och ringklocka också;) haha. Självklart en fotbroms också.



Vi är hemma i eftermiddag. Kan messa när vi är hemma.

2010-01-03 @ 08:16:56
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: sofia

Tack för tipset! jo jag har verklogen oxå sökt med ljus och lyckta efter någor som passar, finns det på djurmagasinet eller intenet?

Hur går det med er lilla sötis då? några tänder p G ännu?

2010-01-06 @ 20:15:01
URL: http://tillbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0