Finns inga dåliga väder...

..bara dåliga kläder..
Ja trots snöstorm och driv is idag så har jag och Wille vart tappra och vart ute idag.
Började morgonen med en 1,5km´s promenad vid 9.30 upp till babysången. Vi var 3 tappra som tagit oss dit. Restrerande "medlemmar" verkar vart gjorda av socker eller liknande idag? Det var iallafall mkt trevligt. 
Måste ju erkänna att jag var nog tapprast av oss alla. A hade tagit bilen och O hade åkt buss så hon behövde inte promenera allt för långt. Jag och Wille har ju ingen bil så dit vi vill dit går vi, och är det åt fanderns för långt tar vi bussen. Men Men,
Efter babysången gick jag hem och hämtade Aina, Packade om väskan och påbörjade våran promenad upp till mamma på ca 2,5km. Kan ju meddela er att cykelbanan INTE var plogad, och det var minst 2dm snö överallt så jag har släpat vagnen hela vägen. Det gick helt enkelt inte att putta den. Men det funkade de också..var en aning blöt i svett och slut när jag kom fram men de var det värt. Aina tyckte det var jätte kul med all blåst och alla löv som blåste omkring på snön.
Väl framme hos mamma slängde jag bara av mig kläderna, sopade fram bilen och åkte till C för att hämta Willes bilstol. Sen tillbak till mamma, väcka Wille, kasta in honom i bilen och åka iväg till Hundhuset för lite hundträning. Kom väl därifrån runt 16.00.
Sen ikväll har vi bara vart hemma och tagit det lugnt. Camilla och Amos kom förbi och åt lite kladdis och så har vi suttit och sticka:) Det börjar gå framåt för mig med Willes sockar, men jag konstaterade nyss att det blivit ett litet fel så jag måste ta upp varv...igen!! gah*
Tjaa, det var väl ungefär så våran dag sett ut idag. Morgon dagen har jag ingen aning om vad den ska erbjuda, men en sak är då säker. Är det sån här snöstorm kommer det bli inomhus aktiviteter för oss alla. Kanske en promenad men inte mer.
Här är lite bilder från snögudarna..och mig själv..
Från v-rumms fönstret..

Syn från våran ytterdörr..(praktiskt taget in snöade)

Och så världens sötaste Wille just uppkommen från badet ;)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: sofia

Haha, det var starkt gjort av dig att gå i snöstormen! nästa onsdag kommer jag! kostar det nå? ska man ha något med sig?

2010-01-29 @ 12:40:01
URL: http://tillbyn.blogg.se/
Postat av: Maria [Fotoblogg]

Härliga bilder ;)

2010-01-29 @ 12:55:31
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Usch för snön :(

2010-01-29 @ 12:59:58
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Visst kan det vara härligt med snö... Men nu tycker jag att det kan räcka... vilket härligt kort du har lagt in... Ha en trevlig helg!

2010-01-29 @ 13:23:07
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: Ka

Har du något planerat idag ?

2010-01-29 @ 13:29:15
URL: http://priiinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0