2010-12-01

Ja, då var vi inne i December månad och julen närmar sig med stormsteg.
Igår åkte alla jultomtar och diverse andra jul ateraljer fram så nu börjar julstämmningen infinna sig.
Medans steken stod på spisen passade jag och Wille på att julpyssla lite :)

På förmiddagen hann jag även med att fixa ytterligare 3 julklappar samt köpa lite nytt julpynt så planen är väl att vi till helgen ska sätta upp granen? :) Tidigt? Äh, mysigt!
Vi kommer ändå inte vara hemma i jul så lika att smälla upp den nu så man hinner njuta av den litegrann.

Nu är jag hos mamma och väntar att klockan ska bli 14 så jag år hämta hem trött prinsen.
Vi har hunnit med 1 timmas promenad i skogen, vilket var riktigt skönt.
Saknar vekligen hundlivet och känslan att man MÅSTE ta sig ut, Iallafall en liten sväng.
Det gick hyfsat bra när vi bodde i lägenheten, då kunde man bara slänga Wille i vagnen och ta sig en promenad längs cykelbanan och mötte alltid någon man kände.
Men sen vi flytta till huset har det inte blivit mkt av den varan...Man måste nästan ha bil för att ta sig, så de är ju inte direkt så att man bäddar ner honom och tar sig en tur runt huset haha.
Att man som sagt bor i hus, och har skogen som granne gör bara ännu mer att suget efter hund skriker.

Vi har några kennlar faktiskt som vi följer för att se hur hundarna gör ifrån sig och utvecklas.
Och en av kennlarna ska faktiskt ha valpar till våren, så vem vet? Kanske blir vi med valp?? Det hade vart lycka!!

I Söndags när vi gick på skyltsöndagen och ska in på Shopping står det en karl utanför med en schäfer valp i 5-6 månaders åldern.
Två bekanta till karl kommer fram och hunden blir alldeles till sig, ägaren svamlar på med den och plockar upp den i famen varpå de typiska "schäfer skriket" kommer.
Jag ville nästan börja gråta av glädje. Som jag saknar det där ljudet.
Väl inne på shopping säger jag till Markus
-Erkänn att du saknar de där ljudet
Han: mnhfokdkd..
Jag: Va??(skratt) erkänn nu..
Han: Ahh, faktiskt..ibland saknar man det..
Jag: Haha, visste väl de ;)

Men som sagt, vi får se vad det blir för hund som flyttar hem till oss här näst?
Eller vem vet?? Kanske kommer en katt först??
Fick ett sms av Markus för någon sag sen som löd : Ska vi köpa katt??
Började skratta eftersom att det var så spontant, och dessutom är han känslig mot katter när dom är för nära?
Han hade en baktanke. . . Den skulle jaga bort råttor/möss från gården. Men vad han inte tänkte på var att man inte kan kasta ut en kattunge direkt nu. Utan som tidigast till våren, så hur som helst hade den behövt vara inne tills dess.
Så vi får väl se hur det blir med de också?

Hmm..
Snart Fredag igen vilket betyder IDOL!
Fredrik, Camilla och Amos ska komma på middag, så det blir en lugn myskväll hemma i goda vänners sällskap.
Markus har julfest på lördag, samt två innebandymatcher på söndag (får väl se om han kommer så långt?) Sen tänkte vi faktiskt ta med Wille på Teknikens Hus på söndag. Ska bli kul! Har inte vart där sen man gick högstadiet typ??

Nä, nu ska jag släppa dumburken.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0