Ny vecka nya tag

Så var ännu en helg avklarad.
Fredagen vart ganska lugn, Gick i säng tidigt för att orka upp på Lördag morgon då vi skulle iväg till Happis och Ikea :)
Vi hittade allt vi skrivit upp på listan och lite till.
Bla dessa söta sängkläder :

 

Men alltså, jag har aldrig vart med om att det vart så mkt folk där nånsin ?! Inte ens när man vart en lönings lördag?
Vart lite små stressande så vi plocka i stort sätt bara det vi skulle ha sen sprang till kassorna. Hade ingen ro alls att kika på små pinaler. Och vad är det med alla dessa människor som ska gå "mot strömmen" med vagnarna ?
Hur bär man sig åt? Menar det är ju faktiskt pilar och små "vägar" på golvet som man ska följa från ingång till kassa?
Sånt där kan jag bli väldigt irriterad på.
Nåja, Efter Ikea vart det en sväng förbi frasses där jag köpte årets första mjukglass. Och tro mig den var STOOR och mycket god ;) Men som vanligt orkade jag inte äta upp hela.

När vi lämnade Happis åkte vi bara hem snabbt och lämna av alla grejer, matade hundarna och rasta dom för att sedan fortsätta färden mot mor och far som skulle bjuda på middag.
På menyn stod den "årets första grillning" och fläskfile var det som grillades.  (Blev "mkt" årets första denna helg?)
Medas pappa skötte denna bit passa vi på att basta i nybastun :)
Och betyget han får för detta bygge är  MVG, stor,fin och bara jätte bra!

I går var det så bra väder, så vi klev upp tidigt, käkade frukost och klädde på oss. Väckte upp Simon och Lotta och släpade med dom till Lulnäset för att vara ute en hel dag. Tog med oss matsäck och hade det jätte bra.
Fick bråka endel med fröken Aina som bara hade bestämt sig för att gå först i ledet och låta som en hel indian flock.
Men efter att ha visat vem av oss som var tjurigast gav hos sig och tystnade. Nog för att jag hade vart tvyngen att lägga ner henne på sidan för att hon skulle slappna av men, vi vart överens om vem som bestämde iallafall.

Här är några bilder från Söndagen:

     

Bilder från förra Måndagen:

       

       

 

Tjaaa. Det var väl allt för tillfället :)

Lev och Må allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0