Helgen

Ja det har hänt mkt i helgen känns det som? :)
I Fredags när Markus och Simon hade slutat begav vi oss till Östens Pärla för att införskaffa oss lite Kina mat...mmm*
När vi hade käkat for killarna och skruva och jag, Lotta och Emelie bänka oss framför "Let´s Dance"
Lördag morgon kom mammi och hämtade mig och Aina runt 8 tiden, färden skulle gå mot Öjebyn och hundutställning.
Många hundar var det, nog så många..tror inte vi hann se dom vi egentligen for dit för att spana på för klockan hann bli så mkt, Och jag ville hinna hem och vila lite innan jag och Markus skulle på hockey och middag i Rosvik.
Men Men, hann ju se många andra. Aina tyckte nog att det där var det tråkigaste som hänt under hela veckan. Hon bara låg plakat och pskykade mig hela tiden, Så jag tror hon hellre hade vart med husse på Kallax och busat runt dessa 4½ timme? :)
Söndag och ännu en tidig morgon, Markus hade innebandy match och behövde nya skor innan den, Så vi var uppe i ottan och försökte få tag på några utan resultat, Som tur var fick han låna ett par av en medspelare och så fick vi fara på Inter Sport när dom öppnat istället.
Och han fynda faktiskt..Riktigt fina om ja ska vara ärlig :) Brukar inte tycka innebandyskor är speciellt snygga men dessa var det.

Efter det for vi och släppte hundarna på det vanliga stället (Ska nog inte skriva vart just nu)
Hundarna sprang som idioter och busade, men vi hade glömt Ainas leksak så den lilla damen sprang och leta upp en egen.
När jag ser henne komma med nå i munnen börjar ja fundera vad hon hittat? Kallare in henne och ber henne släppa.
Och vad spottar kräket ut ???? Jo en kondom ?!??! I ren panik börja jag asgarva samtidigt som jag vart sjukt äcklad och försökte mota bort henne från denna vidriga leksak.
Aina är inte dum, så när hon fattar att jag verkligen inte vill att hon ska ha någon sak, blir hon snabb som en vessla och knycker kondomen igen och någon form av "Katt och råtta lek" uppstår.

Av ren frustration springer jag bakom (inte den smartaste planen) och jagar henne och skrattar, Markus står bara och tittar på och skrattar minst lika mycket..
-Tack för hjälpen hjärtat !
När jag väl får henne och släppa denna sak..iegn så springer hon efter Birk och jag tror allt är över..
Va fan kommer hunden springande denna gång ??? Jo en påse med något i ?
Ber henne släppa och hon backar undan, I påsen ligger en förpackning med någon form av "herr string"
Så ni kan ju tänka er vad min första reaktion var...
Jag säger då bara det, det var droppen, hundarna åkte in i bilen och resan gick hem.

Så jag vet inte om vi måste börja leta reda på ett nytt ställe att släppa hundarna på?

Nåja, har hänt mkt mkt mer men än detta i helgen men  magen kurrar för mkt just nu, så någon form av frunch måste uppbringas.

Lev och Må!

Kommentarer
Postat av: Annalena,

Hahaha, Heja Aina- undrar just VAR ni rastar era hundar egentligen?...



Postat av: Mamma

Ja, då vet jag vart vi inte ska fara och rasta hundarna.

2009-03-09 @ 11:56:04
URL: http:// [email protected]
Postat av: Emma

Vad jag undrar är ju vart i hela fridens dagar ni släpper hundarna på för ställe?

2009-03-13 @ 08:23:04
URL: http://mrsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0