Så var snart denna dag över

..och jag har hunnit med en hel del känns det som.

* Vart i skogen med Bikke
* Shoppat lite candy och en ny leksak till hundarna
* Bakat en morotskaka
* Damsugit
* Diskat två maskiner
* Städat upp ute på balkongen samt hunnit kolla över vad det är för redskap som måste införskaffas för att kunna gå lös i våran djungel. Man ser inte att det är 3 rabatter där ute nu, fy farao. Så om det inte är sjuuukt varmt imorn ska jag och mamma gå lös med häcksaxar och diverse rabatt verktyg och se om vi kan hitta igen rabatterna :)

Planen är att få bort allt de stora gröna som inte liknar nå och få dit lite färg iform av nå söta små blommor.
Vill kunna se jorden så det får inte bli för grötigt. Snyggt och stilrent :)
Sen ska jag även göra en hörna för gräslök,jordgubbar,rabarber och kanske nå sallad?
Men detta är på lång sikt, får se vad vi hinner med iår.

Markus hade med sig någon form av rondell när han kom hem så nu är iallafall räcket borta. Blev mkt öppnare och finare , Så nu till helgen blir det att lägga om plattorna vi har där ute flr att få en fyrkantigare yta att ha bord och stolar på. Som det är nu är de avlångt och trångt.

Hoppas föresten att bygg gubbarna är klara nu? Det tänkte jag inte ens på?
Men utbyggnade av taket är iaf klar, så jag hoppas att dom bara ska vara PÅ taket nu resten av tiden och lägga nytt tak kitt.
Kanske måste ta och fråga dom imorn så vi inte börjar med nå så kommer dom med sida hemska maskiner och her sönder allt ?!

Hmm.. Nä nu ska jag kila vidare,
Simon och Lotta dyker nog upp när som helst för lite kaffe och morotskaka ;)

Lev och Må!


Kommentarer
Postat av: Lena Ekman

Hej Jessica

Länge sedan sist. men kul att läsa i bloggen, verkar som om allt är bra med er iaf. Log igenkännande då jag läste om räcket... misstänker att om ca ett år finns ett nytt, rymningssäkert räcke :-) Ha det bra och ta det lugnt i värmen du behöver alla krafter du har om ett litet tag.

/Lena

2009-06-24 @ 09:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0