Nytt försök och det slutade bättre..

Bakade bullar i söndags, men något hände med jäsningen, degen jäste inte alls..gjorde ändå ett tappert försök till att baka ut degen, men det vart inte lyckat.
Så idag var det dags för ett nytt försök, och det funkade betydligt bättre, tog nyss ut sista plåten med bullar från ungen och dom var riktigt fina och goda :)
Hel nöjd:P Fast om sanningen ska fram så var det mamma som fixadxe degen, jag som "rulla" bullarna och hon som skötte gräddningen. Så man kan väl säga att det var tack vare henne som det var så bra :)

Sitter och lyssnar på Bikkes vackra toner, och jag måste säga att det skär sig lite mellan gäspningarna och hans tappra försök att låna helt olycklig (kan väl nämna att han sitter bakom galler i v-rummet och jag sitter vid köksbordet precis utanför)  Undra om jag ska våga göra ett försök att gå ut med både Aina och Bikke samtidigt och följa mamma ner på älven och låta dom rusa av sig lite !?
Dom hade verkligen behövt göra det. . . Nåja, ni får väl vidare info senare idag om hur det slutade. . .

ikväll skulle M stanna på jobbet och fixa lite, så det blir nog att hänga med Lottson :)
Nu har du ännu mer go saker att vänta dig ; ) haha . . eller har du karaktär nog att stå emot ?  Det återstår ju att se.

Nu ska det plockas ögonbryn...underbart :P

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Jessica! (för jag antar att det är bränvall??)

Hur är det med dej? Vad gör du nu för tiden?



Kram /Elin Å

2009-01-28 @ 19:35:12
URL: http://risgrynet.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag köpte plasten (kontaktplast) på Colorama, kostade typ 40 kr metern eller nåt sånt. Billigt och bra! Var ska ni flytta då? :)



2009-01-29 @ 12:38:18
URL: http://risgrynet.blogg.se/
Postat av: Elin

Vi trivs jättebra här i G-stad! Ska aldrig mer flytta härifrån, haha! Bor ju på Marieberg nu. Kul att du också flyttar till Gammelstad, då kanske man stöter på varann nångång :)

2009-01-29 @ 17:25:27
Postat av: Elin

Glömde fråga: Ska ni ha barn? :)

2009-01-29 @ 17:26:55
URL: http://risgrynet.blogg.se/
Postat av: Elin

Men gud va roligt! Grattis! Hur känns det då? :) Min Ella är redan 10 månader, tiden går såå fort!

2009-01-29 @ 20:05:49
URL: http://risgrynet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0