Nyvaken

Ja, inte för dagen, men för eftermiddagen.
Har lovat mig själv och mina kära att jag ska försöka vila lite mer och inte bara gå an som en buldoser.
Så igår och idag har jag gjort precis exakt det.
Gått an som en buldoser på förmiddagen för att sedan gå och sova 1-2 timmar på eftermiddagen.
-Man måste ju mötas halvägs, eller ? :)

Så nu har jag ganska precis vaknat, hunnit sätta potatisen och koka och damsuga av golven.
På middags menyn står det idag: Lax och potatis med hollande sås...Mm..Mumma :)

Imorgon är det valborgsmässoafton (Va konstigt de där såg ut?)
Och det verkar som att vi ska grilla hos M´s bror i Rosvik. Så ikväll blir dett att åka och handla lite kött och grejer så man hinner få de i nån god marinad.
-Undra vad man ska äta till? Bakpotatis kanske? Med en himla massa goda geggor till? :)
Ja det återstår att de.
Blir nog inte att gå och kolla nå majbrasor iallafall. . .brukar vara så himla lerigt och äckligt på såna ställen, och jag har ju faktiskt två nybadade hundar som gärna får stanna i det skicket lite längre än 2 dagar.
+att det brukar smällas en massa smällare som Bikke inte alls uppskattar.

På fredag blir det middag hos mammi och pappi. Mammi skulle bygga ihop någon lite mer avancerad hemma gjor pyttipanna tror ja? Lät iallafall hur gott som helst.

A ringde föresten från Dm under förmiddagen och fråga om inte jag kunde jobba istället för henne. Och självklart ställer man upp. Behöver alla timmar jag kan få. Så imorn blir det att jobba 9.45-14.00
Ganska chill ändå. . .Sen jobbar jag helgen också..
Blir värsta maraton veckan för mig.
Jobbar: Torsdag,Lördag,Söndag,Måndag,Tisdag,Onsdag,Torsdag,Fredag. . .
Får väl se hur mkt människa jag är efter denna vecka.

En viss fröken E ville att vi skulle ses, Och en annan fröken E för den delen också :)


Ojj, Nu måste jag springa och ta tag i laxen..

Lev och må så länge!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0