Påsk och Påskägg

Konstiga sug ??

Såg nyss nå program på Tv där dom beställde hem Pizza, och för första gången på väldigt många månader vart jag TOK sugen på just de, så jag slängde mig på telefon och bad min käraste plocka upp en familjepizza på vägen hem från jobbet.
Detta var för ca 1 timme sedan, Och fram till nu har jag hunnit tappa suget för denna pizza, så jag ställde mig och gjorde en fläsk-pankaka. Tänkte att det ändå lär bli nog mycket onyttigheter ikväll då vi ska fira Markus samt under påsken.
-Som om fläsk-pankaka är värsta nyttiga??Haha NOT, Men ändå, Det känns iaf lite bättre.

Ikväll ska vi som sagt ha gäster och fira Markus, ska bli trevligt. Är bara orolig för att vi inte kommer ha nog med sitt platser åt alla !?
Varje gång vi åker på IKEA tänker jag att vi ska köpa såna där smidiga ihopfällbara stolar att ha som extra. . Tror ni vi köpt ens 1 stol hittills?? NejNej, så vi får se hur de går ikväll.

Imorn är det skärtorsdag och halvdag på dom flesta jobben. Kul att Markus kommer hem tidigt en dag så man kan hitta på nå. Vill fara och leta nå påskris att sätta alla fjädrar och kycklingar i, För att inte tala om att införskaffa påskgodis ett ett ägg!
-Hoppas att min mor inte glömt bort mig bara? ;)

Vissa saker växer man bara inte ifrån, eller är det vi som inte gör det? Menar jag är snart 23år och min bror är 20år,
Och ännu har vi hittills inte blivit utan vare sig julklpappar,födelsedags presenter, Choklad kalendrar till jul eller varsitt påskägg till påsken! :)
Tycker faktiskt att det är en ganska rolig,söt och kul typ av "tradition" som  mamma och pappa fortfarande gör för oss.
Och om jag får bestämma kommer det aldrig att sluta heller.
Eller ja, julklappar och presenter jag jag nog växa ifrån, men fan inte den traditionella choklad kalendern, eller påskägget haha!

Övrigt i påsk hoppas vi på SOOOOOL, Blir i stan torsdag, fredag, sen åker vi upp. förutsatt att det är bra väder :) Annars ids jag inte. Vill ju sitta ute hela dagarna och grilla,pimpla och allt sånt.
Så jag håller tummarna hårt på att det är en STOR sol dom lovat under helgen ?!

Nä, nu ska jag gå och duka fram resten av middagen!
Lev och Må alla!

Kommentarer
Postat av: Lie, Björn och Nemo

GLAD PÅSK PÅ ER!



kram kram

2009-04-09 @ 07:31:33
URL: http://lieslya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0