Regn regn...

När är det egentligen tänkt att man ska kunna ta fram bikinin och lägga sig i solen och njuta?
Inte dom närmsa dagarna verkar det som iallafall.
Sitter i soffan med dator, the kopp och fleesetröjan. Ett par ragg sockar hade inte vart fel heller..

Vaknade till imorse och konstaterade att det inte var så bra väder, en bra anledning till att ligga kvar lite längre i sängen tänkte jag..P ringer och väcker mig halv 9 och medelar att det är träning kl 17,00 med bevaknings gruppen.
Självklart infinner jag mig där sa jag..
Fast jag egentligen hade tänkt ta det lugnt idag..Har vart lydnadsträning,spår och bevakning hela veckan..Fast lite mer träning skadar ju inte..Men efter ikväll blir det minsann vila för lilla lippo så hon är taggad för lördagen.

Hade tänkt fara på klubben igår kväll och träna, men eftersom att det SPÖ regnade ändrade jag mig, gick i duchen, bytte om, kröp upp i soffan och skulle skriva in något i kalendern. och där stod det. : Tisdag den 24/6 kl 18,00 Spår i Boden" Gaaahhh* Klockan var då strax före 17,00
Bara att springa och byta om till skogskläder, packa väskan och bege sig. Ringde först och dubbelkollade med R och bodensarna var rädd för vatten eller om vi skulle spåra.
Men i boden regnade det inte så det var bara att hoppa i bilen.
Spåret gick hyfsat..A hade lite problem med biten som gick över mossa och klippor, men när vi väl tagit oss därifrån så gick det undan, då plockade hon 4/5 pinnar, löste vinklarna fint och jobbade på bra. Så duktig.
Så nu blir det mer övning på klippor,grus,sand osv.  Förhoppningsvis kan vi tävla i september ?! :)

Måste ta och kila ut med hundarna innan jag ska och besikta bilen.
Ha de bra alla!  Hej så länge..

Kommentarer
Postat av: Annalena

hon är duktig lilla skrutt- och du med så klart.....

(missade vilken lördag det var- en smula stressigt här....)

// Annalena & gänget

2008-06-25 @ 13:48:03
URL: http://www.nordanvindens.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0