rubrik?


21 grader ute och här sitter jag och gokkar.
Är så kosmiskt lugnt på jobbet nu att vi i stort sätt sitter på internet 08.00-16.30, Så himla tråkigt. Har kollat igenom alla sidor man vill kolla ett dusin gånger. Är faktiskt less på datorer och internet nu.
Nu är det bara 1 timma kvar, sen bär det av till storheden och köpa en vatten dammy till Aina.

I förrgår när vi var och la spår så gick vi och badade medans spåret låg. Hade med mig en jätte fin stor tennisboll i snöre som hon fått av M´s syster.
Kastade denna ut i vattnet några gånger tills hon kom tillbak med den sönderbiten.
Ähh tänkte jag, den är ju fortfarande tung så den slungas ju ut en bra bit ändå. Gick ut lite längre óch slungade iväg den, tänkte nu ska Aina få simma lite..Glömde den där lilla detaljen att en trasig tennisboll faktiskt inte flyter.
Den sjönk ju..Aina simma och letade förbrilt..stackarn..Hon gav inte upp..till slut vart jag tvungen att gå ut i vattnet och hämta henne, Hon gick och tittade bak lääänge.
Så nu blir det att inhandla nå som flyter och som inte går sönder allt för fort i den där munnen.

Efter storheden blir det hem och snabb käka sen åka till boden och köra lite lydnad. Vi måste ju lära oss kryp, hopp sitt hopp och framförgående.
Men det ska nog gå bra. Tror Aina uppskattar att lära sig något nytt och inte bara traggla samma gamla tråkiga moment.
Kameran följer nog också med så bilder kommer upp.
Efter träning blir det Storsand och möta upp med mamma & pappa och alla hundarna.
Dom ska få bada och busa ltie..börjar bli ett tag sen Bikke sträckte ut och han bröjar bli runt nu så..

Vem vet? Jag kanske till och med bada själv? Det var faktiskt så pass varmt där i förrgår att jag kunnat göra det, men jag hade ju inga bad kläder med mig.

I helgen vankas det Lulekalas och Kennelläger..Ser ärligt talat mest fram emot kennellägret..Inte alls speciellt sugen på Lulekalaset..Var inga bra artister i år.
Men en dag blir det iallafall att gå..Kan ju inte svika dom andra :)

Nu ska det göras post i vanlig ordning..
Ha de så länge så kommer bilderna upp imorn :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0