Ny kyl,frys och spis

Det var ju i veckan vi skulle få det. Igår morse när jag vaknade och titta ut genom köks fönstret ser jag Nåiden killarna utanför ett hus och en himla massa kylar,frysar osv.
Fick lite panik..Jag var ju på väg till frissan..och inte kunde jag lämna hundarna själv om dom skulle gå in i lägenheten.
I panik rotade jag fram pappret från Lulebo, och där står det klart och tydligt " Tisadag den 16 december börjar byte av ..."

Så när jag går ut med hundarna stoppar jag en kille och frågar om jag fått allt om bakfoten ?!.Nej, men mycket riktigt, dom hade börjat redan "idag" med byten, fast bara i lgh 1,3,5 så vi sitter säkert till morgondagen :)
När jag vart in med hundarna stoppar samma kille mig och frågar/säger " du har väl koll på hundarna imorgon?" och så skrattar han..
Gjorde Aina ett så taskigt första intryck att han vart lite orolig? (hon skällde nämligen ut honom tidigare)

Nåja, vaknade för drygt 20 min sen av att Aina allarmerade som bara den, det plingade på dörren. Yrvaken och förvirrad stapplar jag upp och kommer i samma veva på "just i fan, dom ska ju komma och byta spisen idag ?! Va fan är klockan?"
Öppnar dörren och släpper in den stackars elektrikern som redan hunnit plinga 2 ggr.
Nu har han farit och det gick fort. Aina tycker det är dags för frukost.
Så nu har jag sagt till killarna att: Om inga hundar skäller när det plingar på dörren är det bara att gå in med huvudnyckel.
Ska åka till mamma så..

p.s sent igår fick vi ett nytt brev från Lulebo, våran kyl/frys är föresenad med leverensen. Så de kommer dom och byter på torsdag. *suck*
en till dag att "hålla" koll på och passa tider.+ att kyl/frys ska vara tomma när dom kommer, men dom kan inte säga exakt tid när dom gör det heller. hur knepigt blir inte det !?

Ähh, nu ska hundarna få mat:)

ha de gott.

Kommentarer
Postat av: Lotta

ni får låna lite utrymme i våran kyl o frys ;)

2008-12-16 @ 18:57:22
URL: http://lottson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0