Vår väder och varmt..

Ja det är jätte mysigt. Man blir mycket piggare på dagarna och har mer motivation till saker. Det märks även på hundarna. Aina har verkligen taggat ïgång med träningen. Är så kul att se henne så glad och arbetsvillig.
Men detta fina väder har en nackdel..Hundarna drar in grus och skit så in i h*vete . . .
Har damsugit och skurat om vart annat men inte syns det någonstans !? :(

image9

Ska bli såå skönt med sommaren. Torrt gräs och torr asfallt att hålla till på. Sen drar ju även bruksprov - spår igång snart. längtar !

Igår var det träning med gänget igen..Denna gång var det en tränings tävling planerad. Jag som hade tänkt träna ställande..menmen..tävlingen gick ganska bra..De var det vanliga dom sa..ställande, läggande och apporten. Har alla momenten, bara de att hon är så förbannat seg på läggandet och ställandet måste jag ännu använda dk på :( Och apporten..jani..fröken fin tar inte någon annans apport..Bara spottar ut den.
Såå vi får väl se hur det går i helgen..har nämligen bestämt mig för att tävla iallafall . . Kan ju hoppas att man lyckas skramla på sig så pass mycket poäng att det blir uppflytt sedan :)

Övrigt..

Skulle verkligen behöva hämta ut glasögon. Behöver egentligen ha när jag läser och sitter vid datorn/tv:n men det finns ju en hel sjöööö av olika bågar och former..



Blir bara matt när jag går in på butikerna.


Nä nu ska jag tragla vidare med engelskan..

/J

P.s Mammas valp har äntligen kommit till livet..Ska bli såå kul när den lilla krabaten flyttar hem till dom till midsommar :)  Satt idag och surrade om namn..snacka om att det finns många att välja mellan..ojojjj :) Och det ena konstigare än det andra..haha
Nåja..får väl se hur krabaten ser ut och välja därefter.

Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0