Läxor Läxor..

Jo dom är endel nu...har skjutit upp sånt som är tråkigt och får nu sitta och tragla hela dagen.
Men men, de är ändå inte så farligt, Matte är ganska kul faktiskt..även om jag inte är nått snille direkt :)

När M kommer hem blir det att åka till Storheden och inhandla banan kartonger, och mat, Sen hem och börja kolla över vad som ska kastas och packas ner..
Tusan vad tiden går fort..Bara 4 veckor tills vi flyttar..Men ska bli kul att få tapetsera om och skaffa lite nya detajler till ny lägenheten.
Det här med att bo i stan är inte våran starka sida. Ska bli så skönt att komma till byn igen haha :P
Många av er håller nog inte med mig..Säga upp en stor 2:a på  71 kvadrat, på östermalm, med bastu inne på toaletten för att flytta till byn. Men vi läääängtar.. hundarna också för den delen.

I helgen har det vart full rulle. Fredagen vart dock ganska lugn i och med att M skulle och jobba. Sen när han slutade kom T´, V och lilla My på besök. Käkade pizza till middag och fikade sedan kladdkaka med hallon och grädde. Riktigt trevligt faktiskt. När körslaget började bänkade jag, V och My framför Tv:n, Killarna gick i bastun istället.
Vart heller inte heller allt för sent, men det var nog en mycket trött My som somnade i bilbarnstolen där vid 23 snåret.

Söndag morgon ringer klockan 05.45. Upp och mata hundarna. Kolla så tävlingsbok och allt var nedpackat.
Tro mig, det var en mycket trött M som tog sig upp från sängen vid 06.20.  Stackarn, har haft lång väcka + att det är ju säsong nu så det är nog mycket på dagarna. Men som den ängeln han är så följer han med på tävlingarna iallafall. 09.00 var det upprop i Piteå och av 21 tävlande i min grupp lyckats jag dra start nr 2! Fick panik, hade ju inte värmt Aina nå.
Men som mamma sa, Det betyder att det är ditt lyckonr idag. Och mycket riktigt.

Hade bara kört igenom ett ställande med Aina på Fredagen, sen fick hon en ganska tråkig lördag. körde igenom hela programmet 1 gång på eftermiddagen bara för att kolla av. Och det såg mycket bra ut.

Väl innan tävlingen hann dra igång henne tillräckligt mycket för att hon skulle vakna till och hon gick jätte bra när det väl var vår tur.,
Så stolt över min lilla gumma. M det kräket hade räknat poängen fel. När jag kommer av planen säger han snabbt "om jag har räknat rätt så fick du över 200P " Lät ju hur bra som helst.. jätte glad sprang jag in med Aina i bilen. Men när jag sedan landade kom jag på att va fan, man kan ju inte ha mer än 200 P i 1an och 2an ?!? Jag räknade om poängen och slutade på 173,5 P med ett "1:a" pris och  uppflytt till 2an!
Nåja, 173,5 är inte heller fyskam för att vara hennes andra tävling, men bättre kan vi. Nästa tävling blir 17 maj !
Då jeeevlar :P

Sen drar ju även spåret igång snart så det kommer nog bli mycket bra det här i slutänden. Hon får jobba med huvudet mycket och så endel lyndad på sidan om för skojjskull :)

Men nu blir det tråk för lilla damen i en dag eller två för att sedan börja lägga in restrerande moment som vi saknar för att tävla två:an.

Nåja..de var en snabb uppdatering..
Glömde tyvärr kameran så de vart inga bilder från tävlingen =/

Nu blir det mera matte

Ha de /J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0