Helgen..

Helgen har vart lugn . . . Fredagen minns jag faktiskt inte vad vi gjorde?? Illa..Men det kan ju inte vart nå speciellt i och med att jag förträngt det?

På lördag var det dags, tränings gruppen var samlad och det skulle börja tränas igen för alla kommande tävlingar.
Hur kul som helst :)

image4

Aina var ganska okoncentrerad till en början, så vi smet iväg en bit bort från alla andra..Fick leka igång henne ganska länge (har inte tränat på 1mån kanske :/ ) men sen lossnade det. Läggande under gång var dagen moment. Och hon gjorde det riktigt bra. (När vi hittade en torr "altan" att öva på och inte slask marken)
Oja..denna dam vet vad hon vill..Tjurar hon ihop så är det inte så mycket att göra.
Eftersom att momentet gick så pass bra valde jag att avbryta så det inte skulle bli uttjatat.
Gick tillbak till resten av gänget..och gav oss på hindret.
Detta kan hon, det vet jag..mitt fel att det gick som det gick på tävlingen i Jokkmokk :/
Men vi körde lite iallafall . .

image5

image6

image7

Fotografen har tyvärr inte tagit hennes ingång till mig men den var bra den också :)
H ?

Efter träningen bar det iväg till L och R för the och fika..Riktigt god choklad/kaffe historia hade dom rört ihop.

Och som vanligt när man är i Ersnäs/Mörön trakterna så tar det sin lilla tid att ta sig därifrån.

Träningen började 12 och jag var på Ica MAXI runt 4 tiden..Inte nu i längsta laget men någon timme försvann där :)

Väl på parkeringen möter jag upp M, när jag går fram mot bilen sitter Bikke i bagaget, men vänta. . . upp kommer en liten rottis valp också !? :)

M var nämligen valpvakt åt lilla Ronja..Dom var så söta där dom satt tillsammans..Som far och dotter :)

När vi kom hem for Bikke och pyssla om henne så mycket och det funkade jätte bra.
Aina däremot var inte så glad att det kommit en val.

Hennes blick sa ungefär - Jaha? hur länge ska d e t där stanna ?? Försökte läxa upp valpen, visade tänder, morrade, ignorerade ja allt hon brukar göra åt alla andra hon inte bryr sig om och som i sin tur fattar vinken.

Men inte lilla Ronja, När Aina snackade kinesiska morra och skällde bara Ronja på henne.

Stackars Aina!?

Runt 21.30 kom F och hämtade Ronja, Snacka om att det var en trött Bikke och Aina som somnade i soffan..Bikke drog lååååånga snarkningar. . . Även M hakade på honom haha

Kan tänka mig att Ronja gjorde detsamma ?


Söndag

Massa snö hade det kommit..vad hände med våren?
Var ute med hundarna på kronan och gick morronpromenaden..Vart en 4km tur..Men hundarna hann nog med gode mycket mer..
På eftermiddagen åkte vi till T&V och så självklart lilla M också..Var länge sen sist, men trevligt var det..
Hämtade hem Pizza och satt och surra, bestämde att dom skulle komma och käka middag och basta hos oss nästa lördag. Ska bli trevligt.
När vi kom hem låg den där förbenade diskborsten och trasan på golövet i köket..igen..
Vi har tidigare hela tiden anklagat Bikke för att vara den skyldige..Han snor ju allt annars..bryter sig in i mat tunnan, snor frukter ur fruktskålen, godis från godisskålen och ja...all mat han bara kommer över försöker han sig på.
Men se där fick vi "be honom om ursäkt"
Det är nämligen fröken Aina som är den skyldige, vette tusan vad hon har för läggning för disktrasor och diskborstar ?? Och  på morgonen där efter får man torka spya :/
inte trevligt..
Men är det någon som vet varför hon gör detta så snälla skriv...
(Ja vet vad ni tänker, mat..men)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0