Nyinflyttad

I Tisdags var ALLT klart. Grejerna stod på plats och gamla lägenheten är tom. Känns skönt att det äntligen är över.
Nu kan man bli människa igen :) Har vart som en zombie sen i Söndags. Men erkänn effektiva vi är?!
På Söndag började vi att packa och tömma gamla lägenheten.
På Måndag flyttade vi in i nya och på Tisdag var vi helt installerade. Eller ja, det är väl en och annan tavla som ska upp men i och med att det är betong väggar så är de sånt man måste fundera på ett tag och inte bara klappa upp nånstans. För det är ju inte direkt så bara . . .

Markus är just nu och säljer våran gamla tvättmaskin tror jag, och jag hoppas han kommer med med fina pappers lappar i handen, så vi kan bege oss till tapetaffären i helgen och inhandla ny tapeterna till sovrummet så jag och Denise har nå att sysselsätta oss med till veckan ;)
Visst Denise ?

Sen måste jag komma på nå sätt att övertala honom att vi ska kasta ut det där nedrans badkaret så det blir lite mer space på toaletten. Men då är de ju det att våran nya förråd är hälften så stort som de förra, så detta skulle då innebära att vi skulle bli tvugna att resna bort en hel del onödigheter. Vilket iofs skulle vara ganska bra.
Nåja, får väl se vad han säger när han kommer hem :)

Denna dag har spenderats i Piteå hos Cillen, och jag kan ju säga att det inte var en dag för sent att åka dit.
Fan hon har ju bott där i minst 2 år och inte har vi hunnit oss dit inte. . .
Så idag masade jag och Emma oss dit. Var riktigt kul att se henne och hur hon bodde.
Konsaterade att jag inte sett Ebba sen hon döptes och Moa sen hon föddes. Och Ebba blir 3år och Moa vrt just 1år. Så jaa. . . Som sagt.. inte en dag för sent haha!

Jaja, nu ska jag ta tag i middagen.
Kommer väl nå fina bilder på vårt nya hem så småningom. . .Kanske väntar med det tills tapeterna sitter där dom ska? :P

Lev och Må! :)

Kommentarer
Postat av: Denise

låter som en bra sysselsättning i veckan du ;) När var de markus fyllde år?

2009-04-02 @ 18:33:20
Postat av: Lena Ekman

Du kommervilja ha det där badkaret snart igen, jag lovar. Och sen är skötbord på badkar de allra bästa!!!

2009-04-03 @ 08:14:12
Postat av: Denise

Jaa men de hinner vi! Vi kör järnet på måndag, och spacklar och allt och sen om nu inte hinner eller ni inte vill slipa på kvällen så gör vi de på tisdag morgon istället, då är de bara hänga tapeterna på kvällen så är de ju klart ;) Kan hjälpa dig att baka om du vill :)

2009-04-03 @ 12:26:29
Postat av: Lotta

Jo ja har fått 3500 kr i rest, de är väl för att ja gått på a-kassa, dom måste ha dragit för lite skatt av mig! morr

Löptikar ja, jadu dom är väl ute om nätterna o stryker runt ;) Ne ja vettefan men han hackar tänder när vi går på prommis, slickar i allt piss o piper o gnäller inne o vill inte äta.. de är ett tecken på löptikar i närheten så vettefan vars dom gömmer sig :)

Jo vi ses ikväll!

2009-04-03 @ 16:46:33
URL: http://lottson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jo ja har fått 3500 kr i rest, de är väl för att ja gått på a-kassa, dom måste ha dragit för lite skatt av mig! morr

Löptikar ja, jadu dom är väl ute om nätterna o stryker runt ;) Ne ja vettefan men han hackar tänder när vi går på prommis, slickar i allt piss o piper o gnäller inne o vill inte äta.. de är ett tecken på löptikar i närheten så vettefan vars dom gömmer sig :)

Jo vi ses ikväll!

2009-04-03 @ 16:47:40
Postat av: Cilla

Varför tar inte du dej in på min blogg?

prova igen då.. eller nå..



pöss

2009-04-04 @ 14:07:09
URL: http://kekamba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0