Framme i Norge

Årets Norge resa børjade igår eftermiddag vid 17.30. Det gick rikigt bra att køra faktiskt..gjorde många stopp och stræckte på benen, rasta hundarna och kækade.
Nær vi ær i Strømsund så tittar vi på temp mætaren, den visar +1,5 grader...KALLT som fasen..+ att den fina snøflingan som varna før underkylt regn børjade lysa..orovæckande..
Hinner bara køra några mil så øppnar sig himlen..något som liknar regn,hagel,snø faller mot bil rutan..och jag som just tagit øver och køra  vart jætte nojjig. Vågade inte køra fortare æn 80-90.
Tycker det ær obehagligt just denna årstid..det ær jætte mørkt ute..graderna vandrar hela tiden och asfalten blænker. Tænker hela tiden att det ska komma en isflæck och jag ska fara åt fanders.
M fick ta øver och køra till Østersund. Sen tog jag øver igen nær det så kallade regnet hade slutat och asfalten var torr och fin. Ær førvånad øver att jag inte var det minsta trøtt under hela færden..førsøkte sova men icket..
Kørde hela vægen till Trondheim. Men snacka om dryg streckan mellan Østersund och grænsen ær..
Åre tar ju adrig slut..skit tråkig att køra..men jag fixade det..mycket musik och några koppar kaffe så funkar det.

16 timmar senare var vi framme i Stranda. Trøtta, hungriga och ledbrutna..
Har fan fått træningsværk i rumpan av att sitta stilla...illa..
Tror det ær dags att børja træna igen..pengarna dras varje månad men jag infinner mig aldrig på gymmet..

Nu har allt precis ætit middag, rastat hundar, lagt ungar och funderar nog på att gå och sova.
Har som sagt inte sovit nå under hela resan. Klev upp 09.00 igår morse. Så jag tror det kommer bli mørkt snabbt ikæll nær jag lægger mig :)

Mer uppdateringa från resan kommer under veckan.

Ha de bra! / J


Kommentarer
Postat av: Lie och grabbarna grus

Hoppas att ni har det skojsigt i "utlandet"



kram kram

2008-09-06 @ 09:51:54
URL: http://www.maximus.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0