Kalla vinter tider

Jo det vill jag lova..termometern har stått på minst -16 grader nu i två dagar..imorse var den till och med på -18.
Fiifan säger jag bara..Aina surrade för fullt om att hon ville ut och leka, och när vi lika kommer ut så skriker hon ännu mer och står och stampar. Stackarn frös ju om små tassarna.
Gick och kollade om bilen har några som helst planer på att strata idag, och till en början verkade det inte som det. men jag var tjurigare och fick liv i den till slut. Men tro mig, den var ju allt annat än varm.

Tur att vi äntligen fått en p-plats, om tanten behagar sig att flytta i början på januari. Står nämligen att vi inte fåt platsen förens i mars annars. och det känns ju lite onödigt..det är ju nu man behöver den. Och dyker det dessutom upp en 3a som vi vill ha så packars vi ju väskorna och flyttar. Så vi håller tummarna nu på att vi får den from januari.
Bilarna tar ju så förbannat med stryk av detta kall startande. Och min tar sjuuukt mkt bensin på köpet.

Annars då? Gjorde bort alla julklappar igår..känns riktigt bra. Eller vi har 2 kvar att fixa, men det tänkte jag att jag ska göra nästa helg.
När vi kom hem från julhysterin lagade vi mat och käka,  sen var det bara att krypa upp i soffan med filt och kuddar och se " The Bourne " filmerna..Så sjukt bra..

Nåja, nu ska jag göra nån nytta medans jag väntar :)

Ha de bra / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0