Hupphupp

Uppe med tuppen blir det en liten uppdatering här..vilket inte sker ofta nu för tiden.
MEN, idag är det första dagen på Djursjukhuset. Börjar på ca 1 timma. Ska bli riktigt spännande. Och nej, jag har inte fått jobb där (man måste ha examen), men det finns ju en tanke på att läsa till djuksjukvårdare längre fram..om jag inte blir helt avskräckt från det under dessa kommande månader.
Hur som helst, detta innebär STOR förändringar i både mitt o Willes vanliga schema.
Vanligt vis är han på dagis tis-tors mellan 9-14 (9 i bästa fall om jag fått upp trött ungen) och nu ska han gå från de till att vara 07.30-16.30 på dagis bara sådär från en dag till en annan. Får se hur detta går. Än sover han och jag skulle tippa på att det blir en mkt sur unge jag monterar ner i bilstolen och åker iväg med.
Kommer han ens orka vara på dagis dessa timmar med tanke på hans eventuella astma?? Igår hade fröknarna upplevt att han hade jobbigt med andningen under ute vistelsen och lite under innebuset.
Men går de inte så går det inte, då får dom ringa.
Det intressanta ska bli att se om Markus kommer ihåg att hämta honom efter jobbet. Han har aldrig hämtat honom tidigare, och han sa tom i förrgår " Hur ska jag komma ihåg att hämta hem honom då Jessica????"
-Jaa, du bara måste ;)
Nä, nu måste jag avancera, ser ut som ett spöke, frullen är inte uppäten och barnet sover som sagt fortfarandet.
Dagis på 40 min.
Heeejs

Kommentarer
Postat av: Marlena - Matildas mamma

Hej! Jag har anmält mig till vikariesamordningen så jag är springvikarie inom vården just nu. Dom skickar mig till alla möjliga ställen där det behövs extra personal. Har fått en vikarieanställning på 1 månad på Porsön så det blir skönt att få gå efter ett schema. Då kan man planera dagistider lite bättre, och sina dagar. Man kan ju knappt sova på morgonen annars eftersom man är rädd att dom ska ringa. Hoppas allt är bra med er och snart MÅSTE vi hitta på något, var ju allt för länge sen. Kram

2011-02-01 @ 09:54:28
URL: http://marlenajn.blogg.se/
Postat av: Marlena - Matildas mamma

Jo jag är ju färdigutbildad Undersköterska så jag får jobba :) Har Christoffers mobil nr just nu så hör av dig till den om du vill hitta på något, 076 - 83 70 309. Jag jobbar till 12 på fredag, kanske kan hitta på något efter det? Annars någon annan dag då du kan. Kram

2011-02-02 @ 16:48:02
URL: http://marlenajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0