1a advent 2010

Söndag den 28 November 2010 och första advent. Ett steg närmare julen. Me love*

Fredag lördag har vi sysselsatt oss med julpyntning, matlagning, hockey tittande, glögg drickande och allmänt mys, Riktigt skönt. Dagen till ära har vi spenderat i stan..tillsammans (väääldigt ovanligt att Markus ens tittar åt det hållet).
Det var den årliga skyltsöndagen med allt vad det innebär. Wille fick se en ren mitt i stan släpandes på en släde. Kan ni gissa hur han såg ut?? Ehm precis..som en fågelholk haha :)
Måste erkänna att jag nästan ville på och gråta när jag såg dom stackars skärrade djuren mitt bland alla människor. Hästar som drar på slädar är ok, men fan inte en ren mitt i centrum.
Nåja. . . Efter att ha vandrat en stund ute i kylan bestämde vi oss för att gå på mat o prat och käka lite lunch. ( Det var det tydligen fler som gjorde ) Så där var det att vänta, o vänta, o vänta tills det äntligen kom ett ledigt bord.
Då kom nästa dilemma..Den SJUUUKT långa kön för att ens beställa sig nå mat.
Fick väl lunchen där runt 14.30. (Lär ju aldrig mer få med mig Markus på stan efter denna dag haha)

På vägen hem stannade vi till på Elgiganten Mega store och köpte en julklapp till oss själva :)
Det blev ett Xbox 360 KINECT, så nu jeevlarns ska det motioneras här hemma ;)
(Lär ju behövas efter all julmat..)

Som sagt, ska testa julklappen nu medan vackerbarnet sover sin lur.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0