Tillbaka till verkligheten...

...i alla fall för några veckor framöver..Idag börjar jag nämligen jobba min 12 veckors period. 
Snacka stor miss jag hade gjort när jag var o kollade schemana. Kollade att jag började jobba v 27 så vi har planerat sommaren därefter med pappa ledigheter o allt runt omkring. Men så i förrgår när jag dubbelkollar schemat jag fått utskrivet ser ja att jag börjar jobba redan idag ! Tror ni LIIIIIITE panik ja fick hahaha..
Nåja, tur att jag har världens bästa mamma o pappa samt en Emelie som ställer upp och är med lilleman dagarna fram till att Markus blir ledig.
Inte nog med att jag gjort denna super miss, jag har även tappat bort min börs. Så körkortet är borta, bankomat kortet lika så (fick dock ett nytt igår) ,alla andra bonus kort jag hade där i är inte hela världen men just körkortet.
Dessutom äger jag ingen annan typ av legitimation så jag får inte köra bil heller..typiskt!
Väljer jag dock att göra detta o blir stoppad så är det 500kr i böter.
Så nu måste jag hinna fixa ett nytt körkort innan vi åker till Norge, annars blir nog inte Markus så glad om han måste köra själv hela vägen.
En positiv sak med allt detta är att det gått mindre soppa i bilen och att jag inte kunnat slösa pengar på massa onödigheter.
MEN...så händer de som inte får hända...i alla fall inte just nu..
Markus ringer hem i förrgår eftermiddag och säger:
-Jessica, du vet de där ljudet du surrat om du hört i bilen?
-Ja?
-Och att det vibrerat ganska mkt när man bromsat?
-Öh, ahh?
-Vänster driv axel håller på att rasa, och får vi inte tag på någon snarast från en skrot så måste vi ut med 8-10.000:- för en ny.
-Du skojjar???
-Nä . . .

Nå är de ju våran jävla tur alltså.
Speciellt såhär när man planerar att åka bort nånstans.
Som tur var hade han hittat en begagnad på någon skrot som kommer med bussgods idag så nu är de bara att hålla tummarna att det funkar som de ska.
Ikväll blir det grillning hos mor o far. Längtar*
Nu ska jag ta lilleman med mig o hoppa i duschen så vi hinner med alla sysslor innan de är dags för jobb.
11.45-16.00, har ja sköna tider eller har ja??  ;)
På återseende o trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Marlena - Matildas mamma

Haha, vad saker och ting kan strula till sig på en och samma gång ibland!



Får fundera på hur jag ska göra angående mattan och bordet. Du har nog rätt i att det funkar eftersom man har ett vitt bord till.



Hoppas ni får en trevlig helg :) Vad ska du göra imorgon förresten? Kram /Marlena & Matilda

2010-06-11 @ 11:04:55
URL: http://marlenajn.blogg.se/
Postat av: Marlena - Matildas mamma

Våran helg har varit helt okej måste jag säga. Vi har varit ut till stugan, druckit lite öl och grillat med några vänner bland annat. Står lite kort i senaste inlägget vad vi gjort :) Hur har eran helg varit? Kram

2010-06-14 @ 08:01:06
URL: http://marlenajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0