Första sockan klar!!

Eller ja nästan iallafall. Ska bara fästa trådarna så är den klar! Då är det bara att börja på nästa, men det kommer nog gå aningen snabbare än med första. Bara jag nu minns hur man gjorde?  Tur att jag har mönstret kvar att gå efter.
Nästa projekt blir nog en mössa. Samma modell som "blåbär" och "jordgubbs" mössorna, fast ska inte göra någon frukt eller något bär. Ska hitta något likande garn som jag gjort sockorna i och sen tänkte jag även sy på små öron på den så det blir lite roligare. Det kanske jag är klar med till våren? haha
Till nästa år ska jag se till att ha stickat en kofta och byxor som han kan ha under vår/vinteroverallen. Men det projektet är en bra bit bort.
Vi börjar med socka nr 2! :)
Ikväll ska jag och Markus på hockey, Luleå - Modo och jag inte miss minner mig? Det rycktas att Luleå kommer förlora, men att det ändå blir en rolig match då Foppa spelar !? Inte så insatt i detta, men det blir nog bra.
Emelie ska komma och vara med Wille, får se hur det går. Han är ju som sagt inne i nån "bara mamma duger" period. Och är vaken länge på kvällarna. Igår somnade han 23.15, enbart för att jag gav honom en extra vällings flaska så hade han inte fått den hade han säkert vart vaken en stund till.
Nu står lilleman här framför mig och ropar "mamma mammmmma"
Bild på sockarna kommer sen..
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0