Lycka

HallåHallå=)
Ligger under täcket och surfar runt lite. Helt slut i kroppen efter dagens aktiviteter.
Har vart ledig hela långa dagen så det blev en tripp till Piteå o Pite havsbad imorse.
Med oss fick vi även Camilla, Fredrik o lilla Amos. Mkt trevligt var det. 
Jag brukar inte alls vara nå större fan av att bada annat än bubbelpool, men faktiskt, idag har jag badat o till o med åkt  rutchkanor. De ni!
Upplevde vattnet betydligt varmare än i Boden på Nordpoolen o helt ärligt så tror jag faktiskt dom har betydligt varmare.
Hur som helst, trots att Wille är små snorig o sådär så höll han ut bra där borta, men när batteriet började ta slut så tog de fanimej slut DIRKET!
Hans tålamod var inte det bästa så vid 13.30 masade vi oss upp ur vattnet o in i bastun.
Efter badandet hade grabbarna planerat att köra lite go-kart med tjiii de fick dom inte. Banan var stängd. men då kom dom naturligtvis på den brighta iden att: då kör vi bara till Luleå så kör vi där istället"
Väl framme på go-kart banan på Kallax fick dom sig en "rond två", Banan öppnade inte förens kl 19, först då gav dom upp.
-Sorry killar, bättre lycka nästa gång! :)
Kvällen har jag spenderat ute på brukshundsklubben. Med mig hade jag Nora som ja tränade med och även Katarina med Aina.
Nora gick som en klocka! Riktigt kul var de :) Kommer leva på denna kväll hela denna vecka då ja för övrigt jobbar kväll..suck*
Aina gick också bra, men hon tappar som motivationen ganska snabbt.
Det ska hända nå nytt hela tiden. Undrar om de är så enkelt att alla momenten man kör med henne börjar bli uttjatade ?!?!?!
Måste man lägga i 5:ans växel med henne och öka svårighetsgraden för att behålla hennes uppmärksamhet?
Tror nästan det? Får ta o fundera på de där lite mer.
Min väldigt trötta små sjuka bebba har fått dagis plats :)
Det kom fortare än förväntat såjag vet inte riktigt vad jag egentligen tycker om det här?
Min tanke var ju att han skulle få vara hemma tills han är åtminstone 1,5år, men nu blev de ju inte så..tyvärr..
Så det är nog bara att bita i de sura äpplet och inse att mammas bebba ska bli stor dagis pojke nu snart.
Usch o fy...
Han kommer säkert inte ha dess mer invändningar i att vara på dagis med massa barn o roliga leksaker ett par timmar om dagen, men jag??? vad ska jag ta mig till dessa 3 timmar om dagen ?! Hur ska mammas bebba klara sig utan mig om det händer något??
Tankarna är många just nu kan jag meddela er gott folk.
För att inte tala om alla grejer som måste införskaffas åt honom såsom regnkläder, stövlar, galon vantar, lite nya kläder, vinteroverall, skor mössor m.m.  Listan är väldigt lång.
Snacka om att allt kommer i samma veva. Ja ska börja skola in honom på dagis samtidigt som Markus går på och börjar jobba säsongen, samtidigt som lägenheten ska tömmas o o flytta möblerna till mamma o pappa några dagar för att sedan börja fixa i ordning i huset ?! och städa ur lägenheten!
Som ni hör lär jag ju inte vara direkt kontakt bar under september-oktober månad haha
Tjaaa, det var väl ungefär vad som hänt under min enda lediga dag på 17 dagar haha :)
Gonatt på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0