Måndag

Detta innebär kväll för mig idag:

* Lägenheten är städad
* Tvätten tvättad och upphängd
* Disken diskad
* Middagen undanplockad
* Bakverket nerpackat i låda i frysen
* Hunden rastad och
* Bebban har fått mat och gått och sova..

eller ja..han ligger i sin säng här bredvid mig och fixar. Han har en himla procedur innan han kommit til ro och ska sova. Kudden ska knosas si och så många ggr, ansiktet ska borras in så djup det bara går, snuttefilten vara ihop knölad i armarna och tutten i munnen. Sen kan man sova gott.
Undra vem han fått de ifrån? haha!
Måste erkänna att jag gör mkt av detta själv..
Huvudkudden måste ligga på ett visst sätt så ansiktet försvinner in i den, kudden jag har i armarna måste mosas till ordentligt för att bli mysig att sova med, sen slappnar jag av och somnar.

Alla har väl sina egna knepiga rutiner..detta är bara en av mina.
Tror jag skulle framstå som sinnessjuk om jag delgav mer av mina tvångstankar och rutiner så dom behåller jag för mig själv hihi!

Idag är Wille 2 månader och utvecklas nå fruktansvärt.
Hittar nya ljud varje dag känns det som. Och här en dag upptäckte han först på morronen att det sitter nå fötter fast på honom, han tog tag i foten och höll i sen sprätta den tillbak. Senare under dagen stod ögonen helt i kors när han konstaterade att han faktiskt hade fingrar. Så söt*
Han har även börjat härma ljud verkar det som, jag har ett ljud jag brukar göra till honom när "vi busar" och idag märkte vi att även han börjat göra detta ljud..ren slump ??

Fröken Aina har börja fälla ur, kollade igenom hennes pärm igår och såg att hon löpte senast i Maj..
Månne det är dags igen?
Hon har som börjat slå döv öra till en hel del när man är ute, hon kommer ju när man ropar. Men hon är liten av en Alfons Åberg nu mer.. "Mm, ja ska bara..."

Så nu är det färdigt med att ligga på latsidan med träningen. Ska nog ta och masa mig ut på klubben här någon dag och träna på riktigt. Kanske får släpa med mamma?

 

Nåja, nu ska jag göra en nattmacka sen lägga mig och glo på dum burken.

Lev och må!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0