Panik

Fan va hemskt..känner lite små panik..Har vart på sjukan fram och åter med M och där måste man ju stänga av telefonerna. Gav min till M och nu har jag ingen aning om vart den tagit vägen.
M har åkt tillbak till jobbet, och jag är helt utan mobil !!! Känner ni inte paniken ???
Nu kan jag ju inte få tag på nån eller nån på mig ?! För min del är nog tanken på att missa ett samtal eller sms som är värst.
Nä ni, nu ska jag fixa igång en "back up" telefon här hemma..Leta reda på nån gammal mobil och nå kontant kort som jag sedan lägger i nån byrålåda utifall en sån här nödsituation skulle uppstå igen.
Snacka om att vara mobiloholic haha!

Ikväll blir det hundhuset, någon fler som vill följa?? Måste se om Aina beter sig likadant där som hon gör här hemma efter cykelbanan.

Vet inte riktigt vad de är för dumheter hon börjat med?? Förr hade jag a l d r i g henne kopplad. Visste att hon inte sprang ifrån mig eller fram till andra hundar och människor. Men nu..så fort hon ser en hund spänner hon upp sig och börjar skälla :( visst har jag henne löst nu..men då går jag till nån stor äng eller skog så hon får rusa av sig och där jag har mer uppsikt över omgivningen. Till 96% av gångerna kommer hon ju när man ropar men restrerande 4% gör hon de inte. Antingen tycker hon att hon han nå viktigare att göra före hon kommer till mig, eller så har hon fått syn på nån hund/katt/fågel eller liknande som hon ska diskutera med först. Och jag blir galen när hon gör de! Hon ska banne mig komma direkt varenda gång!! Så som hon gjorde förr !?
Känns lite som att hon och jag tappat kontakten? Att hon inte litar på mig till 100% nå mer därav detta beteende?
Men det har ju i sin tur resulterat i att jag inte litar på henne till punkt och pricka. Så.. får se hur det går ikväll?

Någon som vill hjälpa mig med detta? Kom med förslag på hur jag tränar bort de?
Och när ni ändå håller på.. HUR FAN SKA JAG FÅ HENNE ATT GÅ FINT VID VAGNEN????
Har provet vänta ut henne, kalla tillbak henne, kommenderat N E J, göra volter, tvinga henne att gå bakom m.m.m.m men inget har funkat..kanske gör jag fel vad vet ja..
Känns inte som att hon tar mig helt på allvar när jag säger åt henne..iallafall inte när det gäller ovanstående problem. allt annat funkar ju :)


Nåja, nu vaknar bebis..

lev och må!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0