It´s WEEKEND

Det var länge sen den låten spelades.
Men de var inte den jag tänkte på..
Det är äntligen helg. Veckan har gått grymt fort tycker jag. Kan nog bero på att Markus slutat tidigt 2 dagar?
Har fått en hel del gjort också. Förutom allt Markus och hans mor åstakommit i den lilla trädgård vi har så har det damtorkats, tvättats, byggt om på toaletten m.m. Är riktigt nöjd.

Nå jag däremot i n t e  är så nöjd över är mitt vaknande imorse.
Har sovit jätte dåligt inatt, sprungit upp på toa och snytit mig flera ggr. Sista gången var runt 05.30 och då visste jag att Markus larm skulle ringa på en halv timma, så jag brydde mig inte om att försöka somna om så himla bra. Skulle ändå bara vakna när han klev upp.
Låg och vred mig ett bra tag efter att han farit innan jag tillslut somnade om ordentligt. När jag sedan vaknade för att kolla vad klockan var så hade jag 34 missade samtal och 1 sms !
34 ??? Vart fan brinner de tänkte jag. Hann ju få för mig att Aina gjort sig riktigt illa osv.
Så jag ringde upp Markus först, som fråga vad tusan jag höll på med??

Jag: Öhh? Sover?

Han: Va fan snickaren har stått utanför dörren och plingat i 10 min, samt försökt att ringa till dig. Har du inte hört nå???
Jag: Antagligen inte, då hade jag väl klivit upp !
Han: Ja, nu kommer dom att skicka en faktura på 800kr för att dom fått åka ut men inte fått nå gjort. BRA JOBBAT!!
Jag: Men va i helvete !! Jag ska ringa och prata med honom.
Han: Nä jag skojja bara, han kommer på måndag istället.

Jag: Skojja bara? Detta är inte rätt tidpunkt att skojja på

Ni kan ju gissa hur bra humör jag var på vid det här laget.
(Dom som känner mig vet att man inte ska börja med att höja rösten åt mig på morronen för då bryter helvetet lös. Mitt morron humör är inte att leka med.)

Nåja, efter att ha pratat med Markus ringer jag snickaren som säger att det inte var någon fara. Han kommer på måndag isället.
Perfekt tänkte jag.

Fortsätter morronen med att ringa till mamma och fråga vad hon hade på hjärtat. Som även hon höjde rösten en aning och fråga vad jag gjorde.
Jag: Men nå var det väl gud förbannat att man ska få sig en avhyvling för att man för en gång skull försöker sova ut lite.
När man inte vilar är det fel och lika fel är det när man väl gör de?? Hur ska ni ha de?? :)
Hon undra bara vilken hund jag hade hemma och om jag skulle med till skogen, men att det redan var för sent. Hon hade redan åkt.

Nåja, drog täcket över huvudet och låg kvar läääänge i sängen i ren protest!
Sen var jag tvungen att kliva upp och snabb duscha då Denise skulle kika förbi kl 11.00
Tur att hon var på bättre humör annars vette tusan om det gått att umgås med mig idag alls hahaha.
Vi har iallafall lyckats fixa till min blogg efter många om och men.
Tusan tack! Nu måste vi bara lösa de här med bakgrundsbilden haha

Imorn är det jobb som väntar, så vi får väl se vad som hämder ikväll?
Måste iallafall och handla lite.

Nu ska jag krypa ner i sängen och se nå tv.

Lev och må så länge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha, 34 samtal!! ojoj, du måste ha sovit djupt! Men de e bra, vila dig i form nu... för snart e de dags hehe ;)

2009-05-15 @ 20:56:55
Postat av: Lotta

de var från mig den förra kommentaren.. men mitt namn försvann visst :)

2009-05-15 @ 20:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0