Uppe med tuppen

Hade ställt klockan på 06,30, men snosade om till 07,00.
Nåiden grabbsen skulle nämligen komma runt 07,30 med min nya kyl och frys.
Nu är dom instalerade och igång. Och dom var mycket fina..Och betydligt frächare än dom gamla.
Ska se om jag kan leta fram någon bild på dom :)
Var och handlade lite igår, och kylen var proppfull..när jag nu ställde in allt i den nya såg den mer tom utän full..Slukade sjukt mkt..speceillt dörren.

Annars då?!  Ska ta och kila ut med Bikke boy snart..damsuga och städa lite innan Emma kommer.
Sen sär det dags att kila och hämta det gråa charmtrollet på andra sidan gräsmattan.
M tog med sig Aina på jobbet idag också för att underlätta ltie för mig.
Hon verkar inte direkt  ha nå större invädningar i att vara med där. Det är en ganska glad och pigg tjej som stiger upp med husse.

Snacka om skillnad på henne och Bikke. Aina nästan tjatar på en att man ska stiga upp..minsta lilla man rör sig i sängen så står hon redo med morronpussar och surrande
.Bikke å andra sidan tycker om att sova...läääänge...

Igår morse skulle jag ut och gå med Mamma och Zeb på morron. Ni skulle sett Bikke alltså..när jag börja ta på mig ytterkläderna hade jag ropat på honom kanske 3 ggr, men han låg bara kvar i sängen och blängde på mig..klockan var föresten runt 8 ? halv 9 ?
När jag sen börja gå mot honom insåg han att han faktiskt måste stiga upp.  Han sucka,och gäspa,och sträckte på sig..
Jag fick helt seriöst släpa ut honom till bilen. Med öronen slickade bakåt och svansen mellan benen hoppade han in i bagaget.  Men när vi väl var framme hos Mamma och han insåg vart vi skulle eller vad vi skulle göra vaknade han till liv.

Hade detta vart Aina så hade hon suttit redo vid dörren direkt jag börja röra i ytterkläderna..hon hade surrat..stutsat och levt rövare..väl ute hade HON släpat mig till bilen haha.

Men Men, skönt med en slöhund och en aktiv..då kan man välja vem man vill vara med beroende på vilket humör man är på ; )

Nu är det dags att ta tag i dagen sysslor..
Lev och Må!

Kommentarer
Postat av: Elin

Va skönt! jag mådde också som vanligt hela tiden, inge illamående eller så, som du säger så underlättar det endel :) När är den beräknad att komma då? Börjat känna rörelse än? DET är häftigt!

2009-01-30 @ 10:55:37
URL: http://risgrynet.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag trodde hela tiden stenhårt på att det var en flicka i magen, och det var det ju också! Ska ni tjuvkika på UL eller vänta å se vad det blir?

Nästa gång tror jag att jag ska ta reda på det :) Fast det är ju som kul när det blir en överraskning också!

2009-01-30 @ 23:49:12
URL: http://risgrynet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0