Söndag

Igår var det Alla Hjärtans Dag och en bra sådan. När vi är på väg och handlar ringer min mor och säger att jag fått en "Alla Hjärtans Dag present" och ska komma och hämta den på Storheden :)
Chockad som jag vart åker vi och möter upp dom, och får ta emot 2 större paket ?
-Hmm..Vad har dom nu hittat på ?
Förmodligen var jag tvungen att öpnna dessa paket direkt i bilen pga min nyfikenhet, och vad är det ? Jo en NY Digital Kamera !!! :) Wihoooo*
Jätte fin också..  Exakt en sådan här som på bilden och i samma färg.



Så direkt vi kom hem satte jag batteriet i laddaren och satt lika förväntansfull som ett barn på julafton på att få starta igång min nya fina kamera :)  Dom som vart utsatta för den var våra kära grannar, hundarna och M såklart.
Har inte satt mig in i hur man lägger över bilderna från kameran till datorn, men har ni tur kanske ni får se dom första bilderna här.

Så än en gång är det konstaterat att jag har världens bästa föräldrar   


* Införskaffade även ett såkallat Agillity hinder för att kunna träna hopp med Aina.
Kom nyss in, och måste säga att det såg riktigt bra ut!:) idag var hon duktig min lilla skorpa :)
Inge problem heller med ställandet..Men det kommer vi nöta på i veckan, och jag kommer vara orloig tills vi gjort vår insats på tävlingen. Får hoppas att Aina är på super duper humör denna dag.

Ska man nämna något om middagen vi gjorde igår?
Det blev alltså hästfile, potatisgratäng, vitlöksbröd och stekta champinjoner.
Tror jag och Lotta åt typ 1½ skiva var medans Markus och Simon tröck resten. Och vi hade väl lite drygt 1kg ?
Gott var det även om jag inte känner någon större skillnad på köttsmak och köttsmak, men killarna som verkar kunna detta åt då för fulla muggar, och det var 4 väldigt mätta personer som la sig i soffan sedan och spana Melodifestivalen.
Inte nog med det, Vi skulle ju ha efterätt också, Glass, Maränger, Banan och Chokladsås, + Någon öl till.
Kvällen avrundades ganska tidigt för alla var så trötta och mätta.
Markus var inte ens sugen på frukost i morse och tro mig, då är han mätt   ;) hihi

Ikväll blir det någon form av köttstek hos mor och far.
Hoppas Markus hunnit hungra till tills dess.
Vi skulle äta lite senare så det borde nog gå att ordna :)

Nu ska jag kila till grannarna och se vad folket håller på med.

Lev och må så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0