Söndag

Dagen startade 07:45, frulle sen ut och svammla med Aina. Hon var suuuper glad att vi för en gång skull gick ut i tid idag haha.
Senare bar det av till Piteå för tävling. Kände mig inte ett dugg orolig. Aina var taggad och allt hade funkat senaste dagarna.

Platsliggningen börjar, Jag och Aina får platsen näst längst ut. Hon ligger fint som vanligt..tom ca 1,5 min. Kände mig cool lugn.
Sen börja två virr pannor springa omkring. Ägarna blev ombedda att hämta hundarna och går sedan av planen. Aina ligger fortfarande kvar..phuuu* tänkte ja. Så ropar dommaren att vi kan gå tillbaka till hundarna för att göra om platsliggning !?!?!?
WHAT? Varför de, restrerande 3 hundar ligger ju kvar så fint.
Går iallafall tillbak till Aina som tror momentet är över. Ber henne sätta sig upp för att sedan igen ge henne kommando "ligg"
Ser verkligen på henne hur förvirrad hon blev.  (Skulle ha satt henne upp "busat" lite och sen igen kommendera "sitt, ligg" och gått iväg, men nu gjorde jag inte det.)

Nåja, efter att jag sagt åt henne "ligg" för andra gången, lämnar jag henne och traskar iväg. Aina ligger bra..i ca 1min, sen ledsnar hon och sätter sig upp..nosar inte eller nå, bara sätter sig upp och tittar på mig.. *FAAAN* tänkte jag.
Tiden tar slut och jag går fram till henne och ger henne mkt beröm.
Poängen för detta moment slutade på en 5a +10

 Varför i hela friden var vi tvugna att bryta våran första om våra hundar ändå låg kvar och dom andra lämnat planen???
Tack vara detta vart det bara ett 2:a Pris* Bittert..jäävligt bittert med tanke på hur fint hon skötte resten.


Aja,  Nu är vi hemma och har lagt denna tävling bakom oss. Nu blir det definitivt spåret i maj som är nästa steg.
Det var en väldigt trött Aina som somnade på soffan med matte när vi kom hem. Helt slut båda två.
Nu blir det att hoppa i duschen, ta en prommis sen kika vad Simorn och Lotta har för sig.

På återseende*

Kommentarer
Postat av: Lena

Precis samma sak hände när Robert tävlade i Piteå. Undra varför de gör så? Synd!!!

2009-02-22 @ 19:59:10
Postat av: Lena

har kollat det där nu. Om momentet ska göras om pga tex hundar dragits upp då gör de om HELA momentet med samtliga hundar förutom de som varit orsaken till problemet eller de som av andra orsaker redan uteslutits från momentet. Ja inge kul man tycker att det räcker med en platsliggning.

2009-02-23 @ 08:14:45
Postat av: Annalena,

Hejsan

Du har fått en award av mig-

titta in på min blogg får du se ;-)

ha en bra dag.....

// Annalena




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0