Nu är hösten på ingång

Det kan jag verkligen intyga..Imorse vid 6 tiden när jag var upp med Wille skickar Markus ett sms där det står " Frost och 3 grader ute !!"
Fiifan säger jag bara..Tur att man fick krypa ner under täcket igen.
När vi väl tog oss upp runt 10 tiden tog vi en morron promenad till mammi. Såg jätte kallt ut ute med all blåst, men det var faktiskt inte allt för farligt. Rent ut av skönt. Fast iofs hade jag fleece tröja och vindjacka på mig haha :)

Sitter och är sjuukt hungrig, har just börjat med maten, Markus är på ingång.
När vi käkat och duschat ska vi åka och hälsa på våran lilla Bikke i Älvsbyn. Han har ju nämligen fått flytta dit.
Så idag ska vi göra klart med alla papper och dylikt. Har inte allt kännts jobbigt sen han åkte, men får se hur det känns ikväll när vi träffar honom igen efter 1 vecka, och sedan ska åka ifrån honom.
Det är fan skillnad på att han åker ifrån oss och på att vi åker ifrån honom. Men jag vet att han kommer få det bra. Är jätte nöjda hittils med dom nya ägarna och Bikke har tom fått 2 katt kompisar hihi.

Pappa är i Kina och vad jag förstod på mamma så har han shoppat en heeeeeeel del.
Han hade köpt en ny väska för att få plats med allt haha, Längtar som f*n till på söndag när han kommer hem.
Tror Wille fått lite saker också?

I helgen blir det äntligen att färga håret, har nu samlat mod till att göra det brunt med några ljusa slingor i så jag hoppas det blir bra. För så som det ser ut nu kommer jag inte visa mig på dopet :)
Just i fan...Kanske måste ta tag i bakandet?? Äh, har ju hela vecka på mig. Mamma får hjälpa till.. visst?

Är så fruuuuuktansvärt sugen på choklad. Har inte kunna äta det sen Wille föddes, stackarn verkat få så ont i magen när jag smakat en bit.
Och bara därför blir man ju ännu mer sugen..Hade lätt kunna trycka en stor marabou kaka här och nu.
Men månne han bara måste vänja sig vid det??
Han vart ju grinig första gångerna jag käka taco köttfärs också, men igår käkade jag en taco tallrik och inte har han blivit nå dålig hittills?
Hmm, ja..nä nu är maten klar.

Lev och må så länge.

Och STORT lycka till till F & M !

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej! Ja det var länge sen :) Jag flyttade till Dalarna 2005 och har bott här sen dess. Vi har köpt hus här i Gagnef. Och jag triivs! Det är som att bo på landet, men ändå nära stan :) Jag mår bara fint.. på måndag börjar mitt sista år (och 4:e år)på utbildningen till teckenspråkstolk. Så nu är det hårt jobb som gäller ;) GRATTIS till en bebis förresten! Mysigt! Hörde det från mamma faktiskt. Nu ska jag väcka min "plutt" (snart 2år) och skjutsa honom till dagis. KRAM

2009-08-21 @ 07:20:10
Postat av: MrsEmma

Hey... wzup? du har inte lust med Pite i helgen? Cilla skulle ju ha någon slags inflyttningfest.. men det skulle dock vara på lördagen och då ska Mats ut så det går väl åt pipsvängen känner jag på mig.

2009-08-25 @ 15:39:31
URL: http://mrsemma.blogg.se/
Postat av: MrsEmma

Ja just det f*n jag hade ju glömt att ni ska ha dop i helgen. jajja en annan gång

2009-08-26 @ 09:44:59
URL: http://mrsemma.blogg.se/
Postat av: Stina

Hej!!!

Nu har jag nog läst alla dina blogginlägg tror jag!! :) kul att få lite inblick i din vardag! och jag längtar så mycket tills jag får se lille wille! pappa sa att han var suuuupersöt!!! lik jonas tyckte han, men jag vet inte de jag :) roligt att se att du har de bra och njut av mammaledigheten!! Många kramar

2009-08-26 @ 13:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0