Blåbär hit och blåbär dit

Jag är ingen bär fantast men är det nån himla säsong för dessa blåbär????
Vem man än pratar med och vilken blogg man än läser nu mer surras det om blåbär ? :)

Här för några kvällar sedan gick Markus ut på balkongen och in kommer han med en påse blåbär..Tänkte inte dess mer på det, nästa kväll går han ut igen och ska göra något och in kommer han med ytterligare en blåbärs påse, varav min kommentar till honom vart:  "Alltså  producerar vi dessa bär där ute eller vad??"
Han skratta åt mig och säger att det är hans mor som är och lämnar små påsar till oss.
Vet inte riktigt vad hon vill med detta? Vill hon att jag ska baka blåbärspaj? Blåbäskaka eller bara ha en massa bär i min frys? :) Måste nästan ta och höra med henne.
För frysen tycks fortsätta fyllas av blåbär  hahah

Idag är det sol igen, ska ta tag i lite städning sen blir det en promenad upp till centrum. Hoppas bara Markus syster kan följa med så jag slipper gå två vändor. Har ju som sagt båda hundarna hemma idag.

Lev och Må så länge!

Kommentarer
Postat av: MrsEmma

Det finns en tid för allt. Kul att ni kom i helgen.

2009-08-18 @ 13:44:04
URL: http://mrsemma.blogg.se/
Postat av: MrsEmma

ja man måste ju hålla lite koll på dig.

2009-08-20 @ 09:31:19
URL: http://mrsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0