TVÅ tidiga mornar

Helt i onödan? Ja, man kan ju nästan tycka det..fast har hunnit med en himla massa saker idag och igår.

Tanken var igår att jag och mamma skulle slå två flugor i en smäll.
Brorsan hade sagt att han började skolan 8.45 igår så jag och mamma planerade att vi far och släpper av honom, sen åker vi till skogen med hundarna. När mamma ringde på morronen så säger hon att J inte börjar skolan fören 11.45, Men att vi ändå skulle åka iväg när vi ändå stigit upp.
Och jag höll med..
Senare på kvällen ringer mamma.
Hon: Imorgon börjar J faktiskt skolan 8.45, ska vi ta en till morronprommis i skogen då?
Jag: Aja, det var faktiskt ganska skönt att komma iväg så tidigt och låta hundarna springa lite.
Så vi planerade ytterligare en tidig promenad när vi ändå skulle släppa av honom på skolan.

Imorse var jag VÄÄÄLDIGT trött och hade ont i ryggen, men vi hade ju som sagt planerat så jag masa mig upp. Väl vid frukost bordet ringer mamma,

Mamma
: Är det ok om jag kommer på 1 timma??" (Klockan var nu 8)
Jag: Va?? Vadå? J då?
Mamma: Nä men han har fixat en kompis som kör honom . . .
Höll på att få ett psyklbryt
Jag: Va i helvete !?!?

När samtalet med mamma var avslutat Sms:a jag direkt till broder och gav honom en avhyvling.

Jag: Nu har jag jävlar stigit upp två dagar i rad tidigt för att vi ska köra dig till skolan efter de tider du sagt till oss att du vela ha skjuts och än har du fan inte suttit i baksätet när mamma kommit hit.
En gång till och jag får ett bryt på dig!!
Fick tillbaka
J: Haha ;)

Ni tror inte mamma ringde i eftermiddag också och sa att: Imorn, då ska VI köra J till skolan och ingen annan.
Mitt enda svar var: Visst Visst, (Har ju ändå kommit in i det här med att stiga upp tidigt nu) men se då till att ungen sitter i baksätet denna gång hahaha

Så vi får väl se om han är med imorn eller inte.
Vi har hur som helst planerat att köra lite sök med viktor. Får se hur det slutar.

Annars idag har jag hunnit med att bada fröken Aina som numer luktar väldigt gott och är så mjuk och fin i pälsen.
Har tom fått bort den värsta vinterpälsen, så nu är det bara sånt där jobbigt fjun som flyger omkring och irriterar en i näsan.
Allt detta hundbadande, cyklande, skogspromenerande har tagit rejält på min stackars rygg.
Så nu är planen att inta ryggläge på min kära värme dyna och se lite Desperate housewives.

Lev och Må allesammans!

Kommentarer
Postat av: MrsEmma

Hej min vän. Jag saknar dig lite, nu var det längesedan vi sågs. Vi kan väl hitta på något? Jag får väl ta och kika förbi när jag är på kontoret det är ju som efter vägen! Har du kollat huset ännu?

2009-04-29 @ 11:20:43
URL: http://mrsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0