Snö slask och vider

Påminn mig igen varför våren är så himla bra?? Förutom då att den är lite av början till sommaren!?
Nu är jag less på det växlandet vädret, ena dag strålande sol och värme, nästa dag snöstorm.
O sopade cykelbanor och gator som medför att en herrans massa sand och vider kommer med in.
Dikena är geggiga och vattninga. Inte nog med att allt detta fastnar i skorna. Hundarna ser för jävliga ut och damsugaren får gå dygnet runt.. För att inte tala om hur hundarna luktar av allt detta. hujja.. Känns ju inte direkt som någon ide att bada dom. Iallafall inte Aina som har så mkt päls, den ser färjävlig ut igen efter 1 dag. Bikke är lite lättare att hålla någorlunda i skick.
Sen är ju han av den sorten så han gör allt han bara kan för att undvika vatten, gegga, för djup snö osv. En smart kille med andra ord.
Aina å andra sidan är precis som ett litet barn..
*Där det är djup snö, där har ni Aina.
*Där det finns vatten, där har ni Aina
*Där ni har gegga och vider, där har ni Aina.
 Så ni kan ju bara föreställa er hur hon ser ut. Trots att vi torkar henne efter varje promenad och verkligen försöker göra allt för att hon ska undvika dessa ställen.

Inte nog med att hon är skitig och lutar illa nu. Damen har bestämt att det är en alldeles utmärk tidpunkt för att börja byta från vinter till sommar kostymen. Så vi har hår ÖVERALLT
Nä hörni, tacka vet jag Vinter Höst och Sommar :) Dessa årstider passar oss betydligt bättre än Våren.

Så, nu har jag fått avreagera mig lite på modernatur och dylikt.

Kvällen blir lugn skulle jag tro? Se lite Talang 2009, Singing Bee osv. Bara mysa på i soffan.
Ska faktiskt jobba imorn och på Söndag, så man måste ju ladda batterierna så gott det går.

Lev och Må allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0