Påskdagen

Denna påsk har verkligen gått fort. Och dåligt väder har det vart fast nu när jag tittar ut ser jag faktiskt en sol som försöker titta fram bland alla molnen på himlen :) Lovely*
Hoppas den tittar fram helt och hållet imorn så man kan få lite sol på näsan?! :) Markus och pappa hade tänkt fara och köra skoter idag, men vädret var så kasst på morgonen så det blev en städ dag hos oss istället.

Ikväll blir det lugnt, Ska vara Viktor vakt, sen ville väl Markus ta en bastu, så vi kanske masar oss till gstad och är där ikväll?

Igår morse gjorde Markus ett tappert försök att väcka mig kl 07.15, men det gick jag tydligen inte med på, Fräste och muttra för mig själv, så han gav upp till efter 08.00. Då hade han pratat med sin mor som redan befann sig i stugan och vädret var väl någorlunda där, dock ingen sol, så vi masade oss upp, packa ihop hundar och frukost och satte oss i bilen. Kom till stugan strax efter 10.00. Och jag var vääääääääldigt trött kan jag säga.
Nåja, det blev en hel dag ute med skoterkörning,grillning,lekar och spårande. Var faktiskt skönt att "måsta" vara ute en hel dag. Man var sådär lagomt mör i kroppen när vi sedan gick in för att äta middag runt 17.30 tiden.
Vid 19.30 började vi rulla hemmåt. Mätta och belåtna, Stinkandes brandrök klev vi in genom dörren hemma vid 21.30.
Fort in i duschen för att komma ut och känna sig betydligt frächare. Tanken var att vi skulle hitta på nå då, men vi somnade som två små barn strax baki 22.00.
Hur trötta tror ni hundarna var? Bikke gick och la sig när vi gick och duschade och klev inte upp förens "imorse" 11.15 haha*

Nu har jag lyckats trycka på någon knapp så allt blev gigantiskt? hmm?

Här är några bilder från årets Påsk hittills :

    
    
    
    
    
 

Nu måste jag lägga mig och vila ett tag. Ryggen fick ta mycket stryk igår av allt lekande,grävande,plumsande m.m. . . Så jag skulle tro att det är ryggläge för mig resten av dagen :(
Men Men, gårdagen var trevlig!

Lev och Må!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0