Kalla mig gnällig

Mätt och belåten efter många om och men . .
Efter en hel dag ute på klubben med bla spår och lydnad så var jag ganska hungrig när jag kom hem.
Hoppade snabbt in i duschen för att sedan börja med maten. Idag var det planerat blodpalt för min del :) Mmm*
Men när jag ska börja steka palten upptäcker jag att den gått ut 14/4 ?? Hur fasen går de?
Jag och mamma var ju och handla den 15/4 . .  än en gång har vi köpt något som redan gått ut.
Hungrig och irriterad leta jag reda på kvittot, hittade de och konstatera att det faktiskt var så att vi köpt gammal mat :/
Nåja, hoppade i bilen och åkte till Storheden, hade ändå ärende till en annan butik, så då kunde jag lika gärna gå in i mataffären också och gnälla på dom.
Fick som jag ville, de var någon färskhets garanti eller liknande som gällde, och dom beklagade sig. Fick tillbaka de dubbla vad de kostade.
Nöjd stappla jag in i butiken för att hitta mig ny palt. Hittade en förpackning som gick ut 28/4..perfekt..
Men medans jag höll på att rota i palt lådan ser jag att det ligger flera förpackningar med bästa före datum 9/4-09
9:onde ????? Det är ju för fan 20:onde idag !?!?!?!
Blev riktigt irriterad och högg tag i nån stackare som jobbade där. . . Han lovade att kolla över detta och vart nog lite skärrad över mitt påhopp.
Men va fan. . .
Och jag kan ju medela att det inte är första gången vi råkar ut för något liknande från denna affär.
Så nu vette tusan om man ska våga handla där nå mer?

Hmm . . .Skönt att fått de lättat från hjärtat. . .

Annars då?
Markus jobbar över idag också så jag blir själv ikväll :(  Men den snälla postmannen hade kommit med en himla massa intressant reklam och tidningar, så jag tror jag överlever.
Om inte annat kanske det är nå intressant på tv ikväll?
Undra om jag kanske ska göra den där himla choklad kladdkaka historien?! :)
Någon som är sugen?

Ähh, måste kila vidare nu.

Lev och må!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Yes! Hela dagen idag oxå.. har inte varit nå problem alls.. jag känner mig inte ens sur :)

2009-04-21 @ 19:27:18
URL: http://lottson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nä nu vill jag veta vilken affär du handlade på för nu blidde man ju lite skrajsen på att få hem gammalt skit! Kollar ju knappt aldrig datum!



kram på er

2009-04-21 @ 21:59:57
Postat av: Lie

Hej!

Det var jag som ville veta :)

Vette tusan vart mitt namn tagit vägen!?

2009-04-22 @ 22:31:47
URL: http://lieslya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0