Solen skiner och klockan tickar saaaakta

Var fuktigt,mulet och inte alls skönt ute imorse. På med yllekoftan och iväg till jobbet. Fram mot lunch kommer solen fram och det är riktigt varmt här på kallax. Dock säger kurirens termometer bara 14,9 grader, men jag tror det ör varmare än så.
Helgen har kännts väldigt lång måste jag säga. I Fredags grillade vi hos mamma och poppa, Satt och surra till runt 22 snåret då Kim kom förbi och vi for in till stan en sväng. Vi avrundade dock ganska tidigt eftersom att det var ganska dött i stan, Alla människor befanns sig nog på Pdol fast det var ganska full på färjan också.

På lördagmorgon var det reväll vid 08,30, käkade frukost. for ut med hundarna på promenad och sedan in till stan. Skulle och köpa en dop present men naturligtvis hade ju Fritz Ohlson stängt just denna lördag. typiskt. Vi som aldrig är in till stan och när man väl planerat att fara så har butikerna inte ens öppet ?!
Nåja..Då kunde vi ta oss till båten lite tidigare iallafall..(10,45)
Viktor stod och tog emot oss på bryggan.

     

Turen gick till vallen och kolla på några kompisarns nybygge. Varmt som satan var det att ligga i båten och sola.
D kan nog intyga detta ;) haha  allt bra med armen ??

     

     

(Nä det kommer inga bilde på mig sjäv ;) )

Efter att vart i vallen drygt 1 timma for vi till klubben och käkade lunch.
Men dra mig baklänges så mycket folk det var där. Hela bryggan som folk står på som ska iväg med turbåtarna var knökfull, båtbryggan var full och folk hade fått lägga sig på ankare mot stranden. Nåja det funkade ju det också..men jag häll på att trilla av pinnen när jag satte fötterna i vattnet.. Ni som badade denna dag kan ju inte vara riktigt riktiga..
SÅÅÅÅ KALLT!! Hojja..
Vi fick i oss lite mat och började röra oss hemåt. Konstaterade då att klockan hunnit bli 18,00 ?! Snacka om att tiden bara försvinner när man är ute. Bara hem och ta ut hundarna och göra sig klar för att sova..några timmar fram..Stekta och fina..

På söndag var det dags för tävling igen. Nu börjar det bli irriterande hur A svamlar till det.
Hon kan ALLA moment men ska alltid gorma till något på någon tävling..fattar det inte ?!
Apporten som hon alltid släppt och max fått en 7a på höll hon hela tiden ?!
Helhetsintrycket brukar hon få 8-9 på. Nä denna dag vart den en 10a
Detta är ju jätte bra.
Men då kommer vi till hennes svammel.
Ställande under gång.- Funkade svin bra, men när jag gör helt om halt så tvär kutar hon till mig och sätter sig fot ?!?!?!?!
Och läggande under gång lägger hon sig jätte fint på..ligger kvar när jag vänder om. men sätter sig precis när jag ska komma in till henne ?!?!?! Om hon bara hade fixat detta..små pettitesser. Inte kul..

Slutade på runt 155P och inget 1:a pris 
Hur som helst måste vi få in lägre lydnad till cert provet i Oktober.
Gör hon detta för att hon inte vill tävla eller är det något vi missat? Allt funkar hur bra som helst under träning.
Men när man tävlar är det alltid nå hon slarvar uti :(

Vi var färdiga i Boden runt 12,30  så vi brummade hem och packa om väskorna och for ut med båten.
Denna tur gick till Hagaviken och sedan klubben. När vi kom i hamn körde pappa oss till Kvantum där vi mötte upp D,
Handlade lite och for till hennes farmor och farfar och grillade :) Mumma.

Nä nu ska jag ta och jobba lite.
Bilder från helgen kommer idag eller imorn ?

Ha de så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0