2008-07-21

Sitter här på jobbet och tittar ut genom fönstret. Det är ju så man vill gråta. Vad har detta vart för sommar egentligen?
Man kan ju räkna på under två händer antalet soliga/varma dagar. Det är ju hemskt.
Det känns ganska lockande med en sista minuten till Cypern eller liknande, 3300:- Hur billigt som helst, och man får värme...Vem vet..Kanske inte blir en sista minuten just nu, men en resa till vintern?
Måste bara spar ihop lite pengar..hur nu det ska gå till?

Jag och mamma hade planerat att fara och spåra idag..Jo just det..Men får se..kanske ändå lägger ett spår åt Aina och ser hur hon funkar i ett regna spår? Men vi skulle ju introducera spår för Viktor och vet inte om det är riktigt rätt läge denna dag. Han måste ju ändå få så pass att han klarar av det och tror inte detta väder ger honom dom chanserna ?
Sen på onsdag blir det träning i Boden. Och till helgen vankas det tävling :)  Hoppas bara det är lagomt varmt och Aina är taggad. Men kollade vädret till helgen och det såg varmt ut :/ Såå..

Konstaterar just att jag dom första raderna gnäller på att det inte är nå värme här, sen när värmen väl ska komma så vill jag inte ha den låter det ju som. Men så är det inte. Vill bara inte ha varmt under tävlingen för då tappar hon motivationen så fort. Man orkar helt enkelt inte.

Kan väl skriva lite om helgen också. På Fredag var vi på bio, såg "Hancock" eller hur det nu stavas. Vilket namn på en film va??Ojojj, Rolig var den iallafall, fast vart lite störd över att se Will Smith så deprimerad en hel film. Han log ju knappt 1 gång under 1h & 23min. Så rollen som alkis tycker inte jag passade honom alls. Men som sagt, den var ändå rolig.

På lördag var vi bjudna på födelsedags/cert fika hos F & C, Massa gott fika fanns det..Tårtan vart enormt god..Sen efter att suttit och fikat ett bra tag kom vi fram till att vi skulle grilla. Skickade iväg "killarna" och shoppa lite kött och gratäng sen grillade vi. Hur gott som helst det också.. F fixade nån efterätt, och fram kom mer % med det.
Kan ju säga att vi ätit socker och slisk så det räcker och blir över för en bra tid framöver.
Vi (jag och M) avrundade kvällen relativt tidigt. Runt 23,00, Hade hundarna hemma  som vart själv sedan allt för många timmar tillbak.(enligt mig) och hade inte fått middag heller. Så samvetet började krypa fram. Så vi cyklade hem till dom och for på promenad.. Undrar hur länge dom andra höll på ??

Söndagen var det bevaknings träning på F21 Så det var bara att ställa klockan. Hade ställt den på 08.00 och snosade till halv. Tyckte då att jag var hyfsat vaken så jag stängde av larmet, Ni tror inte att jag somnade om ??? I ren panik flög jag upp kl 09.00, På med kläderna, mata Aina och ut genom dörren.
Skulle ju förbi mamma och hämta nå grejer, Förbi Statoil och köpa nå frukost liknande och sedan och släppa Aina i skogen innan så hon hann gå på toaletten. 09.50 Var jag på F21 och trodde att alla andra väntade på mig.
Men si så var det inte. Jag fick vänta på alla andra till 10.15 eller nå sånt.
Sen var det bara jag och Å som kom. + ledarna då, Vad händer med resten av gruppen ??
Träningen gick bra och åkte hem med en nöjd Aina.

Allt för tillfället.


p.s ska fixa mig någon fotograf som får fota alla träningar. Inge kul utan bilder. Men den andra hälften av oss är så morgontrött på helgerna så det måste bli nån annan. Mamma kanske ??

Ha de bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0