Hade kontakt ...

Hade kontakt med en studievägledare på vuxenutbildningen idag. Skulle behöva läsa
Matte B, Nk B samt Samhälls A för att ha behörighet att söka in på sjuksköterska.
Men med tanke på att jag endast hade G i Matte M och G i Nk A på gym så känns det som att detta kan bli ganska tungt.
Jag som verkligen hatar att plugga. Testade ju på de där med distans med det är ju ganska uppenbart att jag måste sitta i "skolbänken" med övervakning för att göra något.
Kommer alltid på en himla massa andra saker som måste göras..förutom att plugga..
Så jag vet inte riktigt om det ser så ljust ut för min del ???
Att kurserna dessutom börjar på Måndag den 18/8 gjorde ju inte saken bättre.  Då måste det hinnas att fixa böcker, vilket inte alltid är så lätt.
Det tar ju trots allt några dagar att få dessa levererade om det inte är så att dom finns på blocket ?! :)

Hmm.. måste nog fundera över detta..+ att man bara har 2700kr i månaden om jag inte tar ett lån.
Och om jag nu inte fixar kurserna.. ja då står jag ju där med ett lån och ingen bhörighet ?! Gaaahh
Varför kunde ingen tvingat mig att gå någon gym linje vars dessa kurser ingick ?!

Det är ju sjukt att man som 15 åring ska bestämma vilken linje man vill gå ?!
Det betyder ju alltså att man som 15 åring ska bestämma hur ens framtid ska se ut...
Om man nu gör som jag gjorde, valde/väljer handelsprogrammet så bäddar man ju helt klart för att måsta plugga vidare och läsa upp massa ämnen efter det att skolan är slut.
Och varför valde jag den linjen..Jo den var inte så tung..Man är skotrött och allmänt förrvirrad som 15 åring..inte tänker man på vad man vill göra när man blir stor..det är sporter..killar...fester osv...

Jag tycker att möjligheten att få gå om gym nu när man har lite mer livserfarenhet borde finnas..
Eller iallafall att någon liknande utbildningen som gymn med inriktning mot något borde finnas för oss "vuxna"
Då hade jag valt hälsa/friskvård, omvårdnad eller grans.
Omvårdnad=Undersköterska=läsa vidare till syrra
Hälsa/friskvård=En mängd möjligheter
Grans= DJUR DJUR DJUR :)

Undra om detta låter logiskt någonstans?? Är trött och frustrerad just nu...
3 dagar kvar på "sommarjobbet"
Vill ha ett jobb NUNUNU, Snackade med D igår..och det är fan svårt att hitta något.
Hamnar väl tillbak till jobbgarantin på ams. men det har ju inte gett nå..
Var ju till och med på radion för någon dag sen att typ 3av 10 fått jobb..Alltså typ ingen som vart med i den där himla garantin. Det enda man gör är att sitta på ams och höra på massa surr..som inte leder någon vart...
Och alla dessa sjuka regler om att man måste flytta om man erbjuds nå i Malmö eller till och med Norge..
Hur tänker dom egentligen ?? Alla kan inte bara flytta sådär..
Och när dom säger " Ja men du kan ju träffa din sambo och familj typ varannan vecka eller nå sånt"
Tror ni på fullaste allvar att handläggarna skulle flytta bara sådär ?!?!
lätt för dom t

Kommentarer
Postat av: Lena

Har de inte omvårdnads på komvux? Det hade de förr iaf, en kompis gick en förkortad version, då hon redan gått en annan gymnasielinje.

2008-08-13 @ 06:56:59
Postat av: Lena

Hon blev undersköterska

2008-08-13 @ 12:52:23
Postat av: Lie och grabbarna grus

Syns i skogen i morrn :)

Inte lätt veta vad man ska bli när man blir stor, tänk på mig som gick 4 år och så kändes det helt fel sedan!? Tillbaka på ruta 1 suck och stön



kram

2008-08-13 @ 23:12:46
URL: http://www.maximus.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0