En helt vanlig fredag..lördag och söndag

Börjande morgonen med att kasta in Bikke och Aina i bilen och åkte till mamma. plockade upp henne och for sedan ut i skogen med odjuren :) Det var riktigt uppskattat..
Kommer på mig själv med att stå och tog le när jag ser dom komma springade bland allt lingon och gran ris.
Snacka om att dom ser lyckliga ut, nästan så att dom också ser ut att flina där dom kommer springade :)

Kasta omigen in hundarna och begav oss till stan, Kikade lite i några butiker innan vi gick och gjorde det vi egentligen skulle..köpte kängor...det är dyyyrt men nödvändigt.
Är riktigt nöjd med att modellen jag ville ha fanns att få tag på. Så nu är dom på beställningslistan.
Höga,svarta,skinn...
Nöjda gick vi ut från hägglunds och konstaterade att vi kan ju inte lämna stan utan att besöka allas vårt kära "mat och prat", så det blev samma gamla vanliga lunch på där, torterliner med parma och vid löks smör... MUMMMA :)

På lördagen var jag och cyklade med Aina, har blivit mkt av den varan nu när hon löpt, så jobbigt för henne och hennes omgivning när hon blir skendräktig, så mycket motion och mindre mat för damen.
Runt 19.00 hade markus hagit sig hem, duchat och gjort sig redo, kilade till restaurangen här i byn och käkade middag.
Guuud så god mat dom hade, helst sjukt. Hade inte ens hunnit äta klart innan jag börja messa till mamma att dom måste dit och testa osv.
Hur som helst, käkade lax med limesås och p-gratäng. Nog så mkt mat på tallriken men hur gott som helst.
Vidare efter maten blev det bio, nya Batman filmen, faktiskt ganska bra, men alldeles för lång för oss. när det var cs 40 min kvar på filmen titta jag och markus på varann med blicken " ska vi gå??"
2 h och 40 min är
nog så länge.

På vägen hem började jag fundera: Visst kan det vara mysigt att gå på bio någon gång sådär bara för att, men egentligen. Varför?
Varför fara till en stooor sal full med främmande människor och sittat och se på "tv" ? Visst, duken är lite större än den du har hemma, men vadå, ingen har väl ett v-rum i salong storlek heller?

Sen när man väl sitter där på bion kan man inte byta position i stolen, bara sitta rakt upp och ner, kan inte slänga ur sig en kommentar om det är nå man tycker är roligt utan att nån fnyser åt en att hålla tyst, man måste hela tiden anpassa sig efter alla andra, och det här med att tugga chips,hårda godisar när det är knäpp tyst i salongen? Behöver jag kommentera detta??
Nä tacka vet jag stor Tv, n hemma, sköna soffan, ljudanläggningen, och pausknappen :)

Det var den lördagen det.

Söndagen bjöd på spår träning i Ersnäs, gick riktigt bra faktiskt, missade näst sista trä apporten, men det var bara för att L hade lagt den så när slutet och slutet var tennisbollen så hon gick direkt på den.
Men måste ta och träna med näraliggande apporter så hon blir noggrannare.
p.s middags planen för söndagen var köttbullar,p-mos,gräddsås och lingonsylt, (Så M skulle få matlåda med sig tänkte jag) men tjii de dög inte åt hern denna dag...Kina mat vart det istället, så vi har verkligen haft en skämma bort oss själva helg i helgen ;)

Nåja,
Nu skriker magen efter frukost.
Hejsvejs

Kommentarer
Postat av: Lie och grabbarna grus

Nämen det är till att äta ute ;)



snart måste vi ta en riktig spår och basträningsdag :)



syns på en strax



kram kram

2008-08-26 @ 15:43:43
URL: http://www.maximus.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0